• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Ikväll var vi och tittade på ett nytt hus det mesta är i vår smak MEN vi tycker egentligen att det är i minsta laget 120 kvadrat. Antal sovrum är ok, badrummen lite små men det största frågetecknet är om köket/vardagsrummet blir för litet. Måste slå ner två väggar med, trädgården är helt underbar liksom det inglasade uterummet med skjutdörrar längs alla väggar.

Så ikväll och resten av veckan blir det skissning skissning och skissning

• snaily

Kräksjuke-update: maken har inte haft någon aptit på hela dagen. De som känner honom vet att det är ILLA när han inte vill äta! Han har dock inte kräkts. Än. Själv känner jag mig lite konstig i magen också, hoppas det bara är psykiskt efter att ha haft alla sjuklingar omkring mig!

• snaily

Fru E
    Kul med nytt husobjekt! Länk/bilder?

• Fru E

Snaily-nackdel är att tvättstugan är nästan obefintlig...

• Fru E

BS-ni kan inte göra ett aktivitetsschema till Iris så att hon har något att göra under dagarna och blir trött

• Fru E

Nädå Lappis orkar inte läsa så mycket i taget så det behövs inte

• Lapinette

pb - superbra med 9 folliklar. Det är ett superbra resultat. Nu håller jag tummarna för dunderägget som ska möta dundersimmarna. Tyvärr kommer jag missa ditt ÄP men är åter och läsa när det är dags för ET.

Telis - skit och f'n! Ska de lägga ned hela avdelningen?!! Vet du när dina kollegor måste gå? Tur i oturen att du åtminstone slipper sitta där just nu (brukar inte vara skojig stämning).

Ego - svärmor ringde. Normalt brukar jag låta maken svara men har satt redan i telefon (jobb) så jag blev tvungen att ta det dvs jag har suttit i över 15 minuter och hackat mig fram på en bedrövlig franska. Mon dieu! ...sorry jag menar ju Mon dieu !

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge