• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru FruLLan

snappade upp att Telis har knas med jobbet.
    Fyyyyy vad t¨råkigt!
    stor varm och innerlig rkam gumman och hoppas att det löser sig snart.

Men jag själv som går i jobbytartankar (då frivilligt vilket ju är en stor skillnad) tycker dock att det är KANON att kunna söka jobb under en mammaledighet. Jag menar. Då kanske du kan vara liute flexibel i hur länge du kan vara hemma eller hur snabbt du kan börja. Sånt brukar ju alltid vara bra.-
    Fast det beror ju på din make och hans vilja till pappaledighet förståss...
    MEN jag hoppas verkligen att du snabbt får ett nytt jobb så du inte behöver grubbla.
    När vill du börja jobba igen?

• passionsblomman

EA, VILKEN TRÄDGÅRD!!!! Herregud! Där har någon PLÖJT ner stålar!!! Och vaddå inte mycket för världen? Jag tycker huset ser väldigt välplanerat ut och jättehärligt med uterummet! Trevligt med takkupan uppe också.
    Jag utgår ifrån att ni kommer att vilja fixa med tapeter, kakel och köksluckor precis som vi vill och då är det ju bra lika bra att det är furu från förr så ingen redan renoverat som en tok.

• Fru E

Nä nog med husprat för idag, får helt enkelt sova på saken.

Nu är det avsnittsdags med maken och sedan sängen. Är på konferens hela dagen imorgon och sedan AW så tittar inte in förrän på lördag till er igen.

Kram & från Fru E som gärna sticker huvudet i sanden en vecka till

• Fru E

PB-ja trädgården är to die for enligt mig liksom uterummet
    Köket kommer vi att blåsa liksom väggen in till vardagsrummet så då fixas golv och tak samtidigt antagligen.
    Maken är salig i garagaget och carporten med myyyyyyyycket mekar plats

• BrudSommar2006

Mrs B, Iris är säkert lång nog men innan vintern hade hon fortfarande en tendens att snedställa framhjulet så att den välte. Om hon inte lärt sig det kommer hon ju slå ihjäl sig på en vanlig cykel, trampor eller inte.

• Lapinette

Avsnittsdags med maken??!!! Vad innebär det?

• BrudSommar2006

Vickan, jo du hade länkat till den?

• Fru E

haha Lappis nä maken är säker, tvtittning det gäller

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge