• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Men det är härligt med gräsmatta ... kunna spela boll, sola och framför allt gå barfota !

• Fru E

Vickan-kolla inboxen

Jo lite gräsmatta blir det till, håller med Lappis med att det är mysigt. Sköta den är helt ok för det är makens jobb

• BrudSommar2006

Tack EA. Vilken trädgård som sagt, de där människorna åker väl aldrig på semester, de är väl hemma och vattnar för det är det som får allt nyplanterat i vår trädgård att dö vartenda år, att vi inte är hemma och vattnar alltså.

AM, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dina FB-uppdateringar, jag älskar dem!

• viktualia

EA - maj gaad.. måste vara sorgligt att sälja en sådan trädgård....

ang planlösningen - maken och jag tittade på ett liknande hus - det finns ju sådana miljonprogramsvillor överallt. Vi var inne på att flytta köket till det motsvarande det stora sovrummet på nedervåningen... och låta befintligt kök ingå i vardagsrummet...

• muggles

EA: vill gärna se ert objekt! (El om ngn annan kan inboxa mig för hon skulle ju iväg.)

Telis: jäkla skit med jobbet

Snaily: grattis till frysisen!!!

PB: 9st är super och det blir säkert ännu fler ägg de plockar när de väl är inne!

• Oupsie

God kväll

Men Telis, vad tråkigt med jobbet . Men om du inte var så nöjd med ditt jobb så kanske det är skönt att få byta? Men det är inte så roliga förutsättningar så klart. Söka jobb är ju inte min favvosysselsättning precis, så jag förstår att det känns jobbigt . Jag har förresten sökt en del jobb i sthlms-trakten också. Men inte har jag fått något av dem heller .

Fru E, tror att jag har listat ut vilket hus det är. Säger som Lapinette, det går ju att slå ut väggen till det stora sovrummet på nedervåningen också om ni vill ha ett större vardagsrum.

• Fru E

Hehe läs nedan beskrivning.....

Tomt

Tomtarea 742 m² (friköpt). Tomten: Körs-, krus- och svarta vinbär. Äpple-, päron- och fikonträd. Och avslutas med den här meningen: Samt en trädgårdstomt. No shit!

• Fru E

Oupsie-ja börjar mer och mer tro på det men vi får se....blir ändå en del pengar att lägga på att slå ut väggar, fixa golv, tak, och kök (även om köket i värsta fall kan vänta)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge