• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Just ja, jag skulle ju säga förut att Lappis, jag förstår verkligen dina tankar och resonemang under IVF-resan.
    När ni nu kommit till ert beslut, så måste det vara så alldels oerhört skönt att ha ett annat fokus.

Och att du får sådär ont (som jag så väl vet hur hemskt det är) gör ju verkligen att det är svårt att bortse från mensen. Det blir som en dubbel jävlighet med alltihop.

• fru AM

EA: RD6 - vad betyder det? En ny förkortning!?

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2010-03-17 16:21:05 följande:
    pb - tror min make skulle få problem om han var tillsammans med någon som inte drack vin! Åtminstone säger han ganska ofta till mig att det är sådan tur att vi gillar samma saker dvs god mat, gott vin. Parnassia - lär nog inte dricka för två ikväll då jag har ont i hals, lite tung i huvudet. Sorry!
    Det ÄR ju tur!
  • fru AM

Tack! Självklart! Är lite trög pga kolhydratbrist

Lapinette skrev 2010-03-17 16:25:43 följande:
    AM - ruvardag
    [/citat]
    Lapinette skrev 2010-03-17 16:25:43 följande:
    [citat]
    AM - ruvardag
  • Lapinette

Fru E - I know (vin botar allt)! Det är därför jag inte avbokar och går hem och lägger mig på soffan samt att det ska bli kul att träffa väninnan som jag ser allt för sällan numera. Fast en stor eloge till henne. Hon har under sin mammaledighet varit superbra på att ringa upp mig med jämna mellanrum.

• Lapinette

AM - hur går det kolhydratintaget. Jag kan rekommendera pump + en omelett till middag ...då sjönk vågen rejält . Fast ikväll ska jag ta igen det med en stor omgång pasta Frutti di mare och sen tror jag det blir chokladnågonting med körsbär ...mmmmm!!!

• Lapinette

Och när jag åker skidor finns det ingen hejd på intaget av mat för min del. Går alltid upp massor efter några dagar i alperna. Spaghetti är liksom obligatoriskt i backen liksom apfelstrudel (om man åker i Österrike).

• Lapinette

Oj, märks det att jag har oooooooooootroligt lite att göra på jobbet just nu??!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge