• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Lappis-helgen innan som är TD
    Precis så kände jag med angående distraktion oavsett resultat egentligen. De vet vad vi går igenom nu och att vi "ruvar". Om inte annat så kommer brorsbarnen att distrahera en *gullungar*

• passionsblomman

EA,Jag säger som Lappis: känner du att du kan "bara vara" med vederbörande så är det nog rätt skönt med sällskap.

Vi har själva blivit mer eller mindre beordrade upp till svärisarna i Påk. Där är saker lite spänt från min sambos sida gentemot föräldrarna och han bli JÄMT irriterad av att vara med dem. Dessutom sa visst svärfar "vaddå ivf, vad är det? jaja, det är hit alla kommer i påsk iallafall" Så trots att jag personligen informerat dem om vad vi har att genomgå i livet just nu (de har vetat om inseminarierna och allt också) så fattar han ju INGENTING.

Tanken på deras rätt lilla hus FULLT av fok en hel storhelg, utan att kunna gå undan och dessutom att bila dit upp (Västerås) när vi nyss kommit hem från Uppsala...nä det går bara helt fetbort i vår värld. Jag tänker hyra videofilmer och käka godis och kanske åka på någon mysig utflykt med min lilla familj.

• Lapinette

Fru E - är det helgen innan som är TD så är det ändå "lugnare". Skulle inte avboka. Då vet du resultatet i god tid och hinner smälta det innan besöket kommer.

• Lapinette

pb - helt rätt! Ni ska helt klart göra det som känns bäst för er.

• passionsblomman

EA, ja jag tycker egentligen att det viktigaste ju är ifall saker och ting ser så illa ut att det är helt kass förutsättningar. Då vill man ju gärna veta det.
    Men som sagt, saker kan se kass ut och så blir det ändå.

En tjej jag känner fick veta att hon bara kunde glömma barn, för hennes äggstockar var helt sabbade efter operationer och cystor och skit. Hon har en tonårsdotter trots det. Som "bara blev"

• Fru E

Lappis-det beslutet lutade jag åt med så då blir det så

Har kommit fram till att jag är trött på soffvila så går promenader runt i huset titt som tätt för att vila ryggen. Ska faktiskt bli skönt att komma iväg på ett möte imorgon (tar bilen så blir det inte så ansträngande eller lång tid)

• passionsblomman

EA, håller med Lappis igen! Om ni redan haft TD så är ju resultatet ett faktum. Testa vill ialllafall jag göra hemma i någorlund lugn och ro.

• Lapinette

Det är ju precis vid TD eller om man som jag får mens innan som är psykbrytar dag ... för mig är det lite gråt ut, skrik och gå vidare. Så efter ett dygn är jag liksom ganska ok igen. MEN förhoppningsvis så slipper ni det utan det är glädjetjuuut istället .

• Fru E

PB-pessimisst som jag är så tror jag inte att vi kommer till TD men det får dagarna utvisa

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge