• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Snö! Det har kommit snö på mina tre krokusknoppar!
    Men det gör inget för den verkar smälta i rask takt.
    Fast det kan nog komma mer, för det var väldigt vilka svarta moln som far fram över himlen...

Vänner, Ha´ru käkat busfrön till frukost eller? Aja baja inte skicka upp pulsen på gammalt folk sådär!

Nenne, god tur! Vinka till min syrra när du far förbi.

Vad skönt hörni att ni låter så övertygade om att det är ett bra antal folliklar! Det tror min sambo stenhårt på också, och så går han runt här och säger "jaha, men det HÄR blir ju spännande" (vem bytte ut min tigande man mot denna klon?)

Lappis, 35% chans säger du? Min gyn pratar om 15-20% chans MAX och att det är snittet för ivf totalt.
    Fast jag blir bara helt GALEN på statistiken, för hur det än är så har den inte mycket att göra med ens egna personliga chanser när allt kommer till kritan. Lika bra att skita i det...

• Lapinette

pb - chanserna är lägre för oss som är äldre. De där siffrorna hittade jag i ett worddokument som jag har sparat gällande långtidsodling.

• passionsblomman

Ja, jo det vet jag ju. Fast hon sa att det var siffran för alla kvinnor totalt sett som gör ivf. Det var någonstans där jag sa till min sambo att ska vi göra övervägandet utifrån procentsiffror så kommer vi att bli galna, för det går att räkna på så många olika sätt, men våra personliga procentsiffror vet vi egentligen inte, då ju ålder, men inte bara ålder spelar in. Vi får välja att se det som att vi köper en lott har man köpt en är man iallafall med på dragningen...

Lapinette skrev 2010-03-17 10:54:21 följande:
    pb - chanserna är lägre för oss som är äldre. De där siffrorna hittade jag i ett worddokument som jag har sparat gällande långtidsodling.
  • Fru E

PB-till oss sa läkaren att snittet var 35 % chans på deras klinik men att vi låg en bra bit över det.........

• Lapinette

pb - visst är det så ... allt det här är en stor jäkla lottdragning!

• Lapinette

bs - nu lurade du in mig på att läsa om IVFer och vissa tragiska öden på FL.

• passionsblomman

Ja ni ser, alla säger olika och man vet ändå inte ett skit.
    Förresten så minns jag inte ens siffrora, jag har kanske glömt vad hon sa. Jag kommer däremot ihåg att hon sa att "ska det vara så ska det vara nu" efter mina blodprovsanalyser.

Och så försöker jag tänka att jag har ju fått ett ägg som fäste en gång förut, så det borde kunna ske igen ifall inte alla ägg har blivt helt kass.

• Fru E

Lappis-jag är inne och är otrogen på FL med och läser allt man inte borde läsa om ruvande och utgång *suck*

• Lapinette

I mitt fall så var varken äggproduktionen eller makens spermier den felade länken. Jag tror miljön i min livmoder är kass eller att vi helt enkelt inte passar ihop (jag och maken) ... fast tur är väl att vi gör det på alla andra plan.

• Lapinette

Fru E - vid min första IVF var jag med och skrev med alla andra som gjorde IVF ungefär samma tid som mig och det var sååå jäkla knäckande. Nästa ALLA plussade!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge