• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Lappis, den där boken fick jag ont i hjärtat bara av att läsa om! Men den är säkert jättebra!

Mugglan, *kramar idag och alla dagar*

Vickan, Jodu! På de små orterna är det lika bra och säkrast att helt enkelt utgå ifrån att det inte år att säga nå´t om NÅGON, för alla är släkt eller polare eller grannar...

Oupsie, Jag hoppas du får jobb i mitt län!
    Sa den där siffran om ansökningar till min sambo. Han tycker väldigt synd om dig. När han stod i dörr i helgen var det en som sod och yvdes över hur jäääääla många ansökningar man jämt får"och hälften tar man ju bara och kastar" jadda jadda. Sambon blev skitlack och sa "ja det är ju lätt för dig och stå där och vara så jävla viktig och ball nu när du har ditt på det torra. När du sitter där och kämpar med det förbannade CV:t är det kanske inte så kul att veta att när det kommer fram så sitter såna som du och GARVAR!"
    -JUST DET! sa hans kollega då och så fick mallgrodan skämmas.

• porchez

nu har jag valt ut en bild från i lördags och mailat till Telis, skickade även med några bilder på mitt lilla hem. Ni andra har ju lagt ut så fina bilder, så jag ville också vara med

• Liten med Mindre

nenne - Grattis till fint UL!

Mugglan - fin lönehöjning! Undras vad chefens planer kan innebära. Spännande! Och fler varma kramar kommer oxå.

Snaily - spännande att det simmar ett yngel i magen. eller - förhoppningsvis sitter det fast snart!

Minns inte vem som undrade om AW, dvs Anna Wahlgrens idéer om barn o syskon. Hon beskriver hur syskonet får möta nykomlingen hemma, "välkomna till flocken". Typ, först hälsa mamma välkommen hem igen och krama av sig. först därefter introduceras småsyskonet på ex en filt på golvet där det äldre barnet i lugn o ro får undersöka bebisen utan inblandning men med övervakning förstås. Det var verkligen ett jättefint ögonblick.

PB - kommer ni stanna i Stockholm medan äggen odlas? För visst var det Stockholm du skulle till?

Vickan - skönt att äntligen komma ut väl? Det låter som du har en liten blivande Buddha hemma. Tror vi har det med, på 6 dagar har han ökat 140 g över födselvikt. Förmodligen väger han samma som Mindre vid 7-8 månader.

Dagen här har förflutit lugnt. Undrar när stormen kommer? Förmodligen vid 3 veckorsgränsen när Grynet piggar på sig och när maken ska till jobbet. Mindre ska vara hemma 2 dagar i veckan - undras hur det ska gå. Men det löser sig väl.

Lilltjejen fick influensaspruta nr 2 igår, och ikväll fick hon feber. Hoppas det ger sig tills i morgon, jobbigt med sjukdomar och gnällighet. Fast hon piggade på sig av att duscha med pappa. Skrattade så det ekade.

Är nu grymt sugen på sötsaker, vet bara inte vad. Borde väl tänka på att äta mat istället, men jag äter ju det med. Nåja, snart mår magen bra och isen är borta så vi kan promenera.

Just det - ang flaskdiskning - vi har ju bara använt MaM ultivent och den plockar man ju isär o diskar. Grymt smidigt även om det blir många delar hemma.

Trevlig kväll!

• porchez

Fru E skrev 2010-03-16 19:25:03 följande:

Porchez-jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    men ha inga förväntningar nu! Jag är inte modellsnygg bara för att en proffsfotograf har tagit korten...
  • passionsblomman

Liten, ja vi ska bo hos min sons bästa kompis med familj och det är skitskönt. De har adopterat båda sina barn, och dessutom följt oss under de här åren så det är himla gött att kunna landa hos dem. Dessutom får sonen hälsa på i gamla klassen så det blir en jättebonus.
    Vi åker gärna mellan Mälaröarna och Uppsala bara för den sakens skull. annars hade vi väl fått bo på hotell antar jag.

• viktualia

liten - Trollet goes buddha... fniss jaaa om han fortsätter i den här takten så... men han drar fortfarande 56 i kläder...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge