• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Jag har moderkakan i bakvägg så jag borde ju känna mer snart, hittills har jag nog bara inbillat mig.

• Parnassia

Telis har ju ytterligare ett strålande argument i vällingdoserardiskussionen! Hur kunde jag glömma det! Nätterna!!! Det är ju kanske då man som mest uppskattar den. Man behöver ju inte ens tända lyset i köket om man har förberett rätt vattenmängd oxå!

• Lapinette

BS - skönt då är det inte enbart jag som inte förstår på mig den är "fack"-saken .

Förresten, någon här inne som brukar titta på Spårlöst? Jag brukar normalt inte se det men ibland "fipplar" jag över och gråter en skvätt men igår såg jag nästan hela eftersom det var från Lissabon. Iallafall, jag kan inte låta bli emellanåt när jag ser denna serie och undra om adoption verkligen är rätt. Samtidigt som jag vet att det är rätt (visst är jag knepig). Jag gråter som besatt när de äntligen får träffa sina föräldrar igen.

Förresten funderar på att köpa denna bok ... men kanske så vill jag inte adoptera när jag har läst den?! www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi&ISBN=9197427039

• Vännerfan

Ok, tack! Den enda gången jag använde den kom det pulver ifrån flera fack, så sen slängde jag den. Han drack bara en gång om dagen och skulle vi vara borta länge tog jag med en liten burk med pulver i för jag ville ju ändå ha med i reserv och var det bara för en kväll hällde jag pulver för en portion i en liten påse i stället. Nog om detta kära ämne!

Nu ska jag sätta mig i solen lite innan lille filur kommer hem.

• Vännerfan

Vi gav aldrig välling eller ersättning på nätterna, men hade nog uppskattat den mer (alls) om vi gjort det. NU ska jag inte tjata mer om detta.

Lappis, Har inte sett Spårlöst på länge, men grät alltid när jag såg det. Fast de lämnade ju bort barnen för att de inte kunde ta hand om dem, så det är väl för väl att någon tog hand om dem. Men jag förstår hur du tänker.

• nennesjuttioåtta

oj, lappis, den där boken verkar behöva ett ton servetter

• Lapinette

Och jag satte mig och kollade på kortare avsnitt av Spårlöst. Ingen smart idé så här på jobbet (sssssnyyyyyyyyyft).

• fru AM

När Storsonen drack välling mitt i nätterna (ingen fara det pågick bara ett par år ...! ) så förberedde jag genom att mäta up rätt mängd direkt i en nappflaska. Och vatten i en liten termos. HAde bredvid sängen. Hälla, skaka, klart!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-16 15:59:30 följande:
    oj, lappis, den där boken verkar behöva ett ton servetter
    instämmer.. jag är vanligtvis allt annat än blödig.. men onekligen får man ju ett annat och mer känsloladdat perspektiv på saken när man blir förälder...

..grubblar Vickan vars son tagit plats på amningskudden igen.. mys!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge