• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-16 14:36:21 följande:
    PB förresten, det har itne stämt en enda gång med vad de sett på VUL mot vad de plockat ut, andra gången när de pockade 18 ägg hade läkaren sett 9 blåsor... Fast han kanske bara räknade ena sidan? Hur som ? lycka till!
    Tänk, det ante mig!
    Typiskt barnkarusellen. Varför ha några säkerheter när allt kan vara ett virrvarr och kanskeeventuelltochvifårse.

Snigel! Har de satt tillbaka nu???
    Eskimåer?
  • nennesjuttioåtta

hej snailyyyyyyyyyyyyyyyy
    hur gick det, vem satte tillbaka det, såg ni någon prick?!?

• nennesjuttioåtta

*uppdaterar sidan hysteriskt*

• Parnassia

Snorkis - jag det är superskönt att ha bockat av sådana projekt! Har flera som jag skulle vilja bocka av, men det är mest sådana som hänger bara på mig eller maken. Dagens två avklarade projekt innebär ju inblandning av andra också.

Måste trots Vännerfans inlägg hylla vällingdoseraren. Funderar på att köpa en till för att ha en att ha gröt i också när korven börjar gilla det.
    Kom på att jag behöver ju snart en i vilket fall, eftersom E fortfarande dricker välling också...
    Alternativet vad jag förstår är att använda en tratt, annars måste det väl bli en massa spill och kladd?

GRATTIS Nenne! Kul att se när det rör sig och skönt att få veta att allt verkar finnas på rätt ställe.

• Parnassia

Snaily! Rapportera! *pekar med hela handen*

• snaily

Vi var på kliniken 13.15 (så hann inte hälsa från dig nenne) och är på väg hem nu. Har fått tillbaka ett 5- dagars embryo - glömde fråga om det blivit en riktig blastocyst eller ej men det antar jag för staffan sa att den såg fin ut och SKULLE KUNNA bli ett barn. 3 st hade avstannat i växten och en var lite halvdan, ska odlas till imorgon för att se om den går att frysa (troligen ej). Men det känns helt ok, kan inte räkna med att få något till frysen på 5 befruktade eftersom statistiskt sett är det bara vart femte ägg som kan ge upphov till en graviditet. (Citerar faluns hemsida ) Så nu återstår bara väntan, känns skönt att ha kommit så här långt! Tack för alla tum- och blygdläppshållningar! :-*

• nennesjuttioåtta

Snaily
    underbart! Staffan vet vad han pratar om. Han var inte alls lika positiv (utan att egentligen säga något alls, vi kände vibbarna) vid vår andra IVF och den gick ju som den gick... Men vi visste ju inte om det blev några eskimåer då heller, det kom ju ett brev som meddelade det några dagar senare!
    WOHOOO! Vilken dag!

• Fru E

Är det större chans för en långtidsodlad att klara sig än en korttidsodlad

Snaily-nu åker blygdläppsklämman på

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge