• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Snorkis: Kom på en grej till som jag önskar att jag köpt på Ullared. En badbalja med propp i botten. Det är faktiskt rätt så tungt att välta ur vatten ur Ikea-varianten. Plus att hela badrumsgolvet översvämmas om man tömmer för snabbt...

• Ore

Borde bli bättre på att skölja ur flaskorna direkt, helt klart

• BrudSommar2006

Bakkers trädgårdstips för mars - Nu är det dags att plantera!, Gödsla rabatter och rosor, beså kala fläckar i gräsmattan med gräsfrö. Vilken värld lever de i...!?

• Parnassia

Propp låter som en smart idé! Men det beror ju också på vad man har för badrum, vi tömmer baljan i badkaret och då går det bra, utan översvämmning.

Appropå badkar. Hur går det med ditt badkarsproblem snorkis??

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-03-16 11:08:05 följande:
    Bakkers trädgårdstips för mars - Nu är det dags att plantera!, Gödsla rabatter och rosor, beså kala fläckar i gräsmattan med gräsfrö. Vilken värld lever de i...!?
    *asgarv* inte min i alla fall.. här ligger det flera decimeter snö över hela trädgården....
  • BrudSommar2006

MSW, varför får han inte vara med på dagispicnicen? Har jag missat varför han är hemma kanske?

Jag har fått livet åter med Iris på dagis, tjoho!

• Ore

Gårdagens stora händelse hos oss var lillkillens grötdebut Han försökte suga i sig den, gick väl sådär, men ner kom det i alla fall. Idag var han riktigt duktig, svalde bra!

• Ore

Härligt, BS! Skönt för Iris också, kanske... Så har du mer ork och energi för henne när hon är hemma!

• BrudSommar2006

AM, vad kul med mammagruppsträff! Jag har lappsjuka av att sitta här hemma men de sade ju att vi inte skulle träffa andra barn på flera veckor och det har bara gått drygt en så det är nog till att vänta lite till tyvärr.

• BrudSommar2006

Ja när hon kommer hem med magsjuka får jag väl äta upp att jag är så glad nu...

Jag kör med flaskborsten med skumgummit, visst, de går sönder rätt ofta så att man får köpa nya men de andra flaskborstarna jag provat är inte lika bra.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge