• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Ore - ang teutonias regnskydd... vi lyxade till och köpte deras allvädersskydd... sen blev jag lagom förvirrad när jag upptäckte att vi fått med ett regnskydd också... men när jag öppnade resp förpackning så insåg jag att allväderskyddet nog kommer att komma till användning...

förresten är det ju ASBRA om du kommer hit, jag behöver ju en teutoniaexpert för att förstå vad alla flärpar ska vara till.. hihihihi

• Parnassia

Många bra saker på Ores lista också!
    Spjälskydd har jag ingen erfarenhet av just från Gekås.

Men vällingdoserare och hörselskydd är jättebra! Vällingdoseraren bör enligt mig vara en med ett riktigt märke på, typ bambinos. De har haft en billigare variant som inte var bra.
    Flaskborste har jag också åsikter om, de med skumgummi i toppen är inte bra, skumgummit går sönder fort och då blir det bara en hård metalltopp kvar.
    Flaskställ hade jag ett men slängde det, jag tyckte bara det var krångligt och ivägen på diskbänken, plus att det blev en sak till att diska.

Hoppgunga, pool och stolskydd är också "bra att ha saker"!

Oj, vad åsikter jag har idag. Scrolla om ni tröttnar.

• Ore

Grattis till viktnedgången AM!!!

Apropå vikt så vägde jag mig häromdagen, hos syster och svåger, och jag hade då inte lust att klä av mig jeans och tjock tröja vilket jag annars brukar när jag väger mig... Vågen stannade på 56,2 kg, om jag räknar bort något kilo i kläder så landar jag på samma vikt som innan graviditet. Fascinerande... Nu ska jag fixa till fördelningen - mer muskler, mindre hull...

• Parnassia

Ore - tycker både stolen och vaggan ser fina ut!

Kolla att vaggan går att spärra, så att den inte gungar hela tiden. Det är bra att kunna ha den still ibland. Men det kanske är standardutrustning på vaggor...

AM o Vickan - grattis till kilorasen! Jag längtar till jag orkar och kan ta tag i det där.

• Ore

Nej, fortsätt tipsa Parnassia! Noterar att jag inte ska köpa den billigaste vällingdoseraren... Men blir litet besviken över att flaskborsten med skumgummi inte verkar fungera. Jag har en alldeles "vanlig" flaskborste, men tycker inte att den får bort allt nere i flaskans kanter. Och flaskställ tror jag kan vara bra för oss, vi har ingen plats att ha flaskor på i nuvarande köksskåp, så ett ställ på bänken skulle vara praktiskt.

Vickan: Oj, jag vet inte om jag har koll på alla flärpar än! Jag har ju en sån där Fashion liggdel, som jag använt hittills, så sittdelen är än så länge outforskat område, den ligger kvar i plasten

• fru AM

Tips angående disk av nappflaska. JAg sköljer alltid ur den så fort som möjligt (fyller och skakar) samt fyller sedan med nytt vatten och låter dem stå"i blöt" tills jag orkar diska ordentligt. Då fastnar inget i hörnen. Har flaskborste m skumgummitopp - tyvärr den enda jag fått tag i häromkring. Östermalm/city har många affärer men inte många som säljer praktiska saker ...

• Parnassia

Alltså flaskborsten är ju bra så länge skumgummit är helt, men jag tyckte att det gick sönder för fort för att det skulle vara godkänt, även om borsten var billig. Du kan ju köpa någon för att testa om du tycker det var värt det.
    Den jag hade hade även en liten borste i andra änden av skaften som man kunde gno ut napparna till flaskorna med, men även den var vass så jag stack sönder någon napp med den vet jag.
    Vanlig flaskborste, diskmaskinen och fingret till napparna har jag använt mest. Har det varit riktigt tjurigt och intorkat i flaskan har jag tagit lite grus och lite vatten och skakat runt och sedan diskat. Gammalt husmorsknep som funkar strålande.

• Parnassia

AM har ju förstås rätt. Ställer man grejerna i blöt blir det ju inte så, men man är ju inte alltid på topp.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge