• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

haha en till som är halvvägs till 50!.. eller nej i år är ju ett år äldre, men vägrar att inse, halvvägs till 52 alltså?

• porchez

haha klart, är uppväxt på skogaholmslimpa så klart :-P de var ju inte ens färdigskivade när jag var liten

• porchez

MSW - tack för att du har koll på BF-listan, jag är så förvirrad så jag behöver listor för att få koll!
    Så även jag säger lycka till Vänner redan nu...

• porchez

vårtecken? fusikgt, här är det fortfarande snön snö och isgator! imorgon natt ska det tom. komma mer snö Orkar inte med mer snö nu, förutom i helgen förstås då jag ska upp till Sälen

• porchez

Vickan - snygg liggsits (heter det så?)

Lappis då säger jag vilken TUR att ni inte gillade huset, men kanske var bra att ni gick och kollade, så slipper du tänka mer på just det huset själv försöker jag ge mig själv hemnet förbud! har inte ekonomi att köpa nåt nytt nu, även om jag lääängtar efter egen trädgård! Men nej jag får trivas i min lilla etta, bara för att den är billig så jag kan resa när jag vill!

• porchez
    porchez skrev 2010-03-15 21:42:08 följande:
    Vickan - snygg liggsits (heter det så?) L
    nej *skakar på huvudet* kan inte heta så... Ligg- nånting

men påminn hur var det, kommer ni ha den lånade blommiga hela tiden, eller är det i väntan på att ni ska då eran egna??
  • Fru E

Porchez-du kan inte odla lite på balkongen om du har någon
    Vi har inte heller så stor trädgård men har maxat den till varje plats till mitt stora förtret

• Fru E

Säger jag med innan jag glömmer det, LYCKA TILL Nenne, PB och Snaily imorgon

Konstaterade nyss att jag "bara" är på RD+4 men men solen skiner och har en söt make som komme och pussar på mig ibland

• porchez

oj, vad jag håller låda här ikväll då!

inte meningen att skrämma bort er andra...

sitter och kollar på mina bilder från i helgen och funderar om jag ska skicka nånting till galleriet? då får jag ju samtidigt visa frisyren som jag inte lyckats förklara men vet inte om jag är tillräckligt nöjd med någon av bilderna... *funderar vidare*

• Fru E

Klart du ska skicka en bild Porchez kom iiiiiiiiiiiigen nu

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge