• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Vickan igen, använder vårt lås väldigt sällan, det behövdes utanför Öppna förskolan innan vi flyttade från Solna, nu är det typ vid Junibacken det används.

• MSW

Visst är det härligt med alla vårtecken som ändå börjar dyka upp! Har ett par stycken snödroppar i landet, och en hel del annat som börjat kika upp, men som ännu inte gå att se vad det ska bli för fint!

A fick ok på 1½ års kontrollen, och jag blev lite skakig när han fick sprutan men det gick bra, han blev lite ledsen när hon sprutade in vaccinet, men inte värre än att det gick över när han fick två chokladlinser! Annars fördrev vi eftermiddagen med att hälsa på ute på min praktik och makens jobb! A var överförjust när barnen i skolan stod runt honom och skrattade åt allt han gjorde, och det kom tre barn och hjälpte honom upp ifall han trillade!

Nu ska jag förbereda mig för att sova!

• MSW

Och lycka till med allt som ska hända imorn! Det MÅSTE gå bra! SÅ det SÅ!

Och Vänner: SÄger lycka till redan nu, även om det inte är på g än!

Och välkommen till ny person, vad var det du hette nu, hm ngt med C.. Jag hör förresten hemma i småland och fyller halvvägs till femtio om en månad.. Har en liten pluttson på 1½.. Vad är det du pluggar för något?

• passionsblomman

MSW, Men GUD var du tvungen att säga sådär! Halvvägs till 50 , jaha och jag fyller alltså om inte ens ett år halvägs till 80!!!!!!!!!!! Inser du hur mycket ärldre 39 plötsligt blev jämfört med 25! *ruskar om i MSW nackskinnet*

• MuffinsTönt

MSW- jag är också halvvägs till 50!

• passionsblomman

Jäkla skitungar! Kom hit ska jag bjuda er på O´Boy och skogaholmslimpa! Lappis, AM och jag får vin!

Jag tror jag behöver en Whiskey också när jag tänker efter!

MuffinsTönt skrev 2010-03-15 21:13:53 följande:
    MSW- jag är också halvvägs till 50!
  • viktualia

fniss fniss... åldersnojja kan man göra åt olika håll.. själv undrar jag om man kan fylla 33?! Och hur jag ska göra för att uppvakta mamma som fyller 62 om mindre än två veckor...

• passionsblomman

Mitt problem är nog egentligen att jag aldrig nånsin åldersnojjat förut. Titta nu hur det blivit! Nästan försent för lite allt möjligt. Och rik blev jag inte heller när jag blev stor för det glömde jag att tänka på...

Men halvvägs till 80! VA!!! Tur jag ska bli 102 så jag hinner lite mer i livet iallafall.

• MuffinsTönt

PB
    Det gäller att tänka stort!

• Vännerfan

PB, Undrans om de ens vet vad en Skogaholmslimpa är!
    Ni är för roliga...

TACK Koko, för länk till skivan. Har du köpt den på F&S eller säljs den bara via nätet tro? Den åker hur som helst upp på Prinsens önskelista.

Jag tror jag har suttit för mycket idag. Har suttit och bockat för på datorn vilka foton som ska beställas. Men imorgon ska jag och rehabträna i det ljuvligt varma vattnet och sen äta supergod kladdkaka på stan med tjej från FL. Så då blir det inte lika mycket kontorsstolssittande iaf.

Säger god natt redan nu!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge