• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Skoter - är superskoj att köra trots att det är illa miljöstörande... Parnassia - minns du natten i Ä när vi fick köra skoter?!?!

Påsk - då ska jag hem och vara social i min hemstad.. hoppas bara att inte alla åker iväg på påskresor hit och dit...

• BrudSommar2006

Nenne, receptet är sparat!

Vickan, amningskudde är fantastiskt!

Vilken spännande dag vi har här imorgon!

Googlade på tête-à-tête, det såg ut som påskliljor??

• MSW

Håller på och läser ikapp med såg att BF-lista efterfrågades, så här:
    BF-lista
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkfröken 28/7 2010
    Nenne 12/8 2010
    Blivande fru Muffins

September: du får säga till när det känns ok att hamna på listan...

Och tycker att den har blivit ganska smal, så nu ni IVFare får ni FAKTISKT se TILL att bygga på den!

Se om jag orkar läsa ikapp allt ni skrivit idag, och kommentera mer.. Annars sov gott så skrivs vi en annan dag!

JO förresten, first hotell i sthlm, är det fräscht eller?

• passionsblomman

BS, Tête-á-tête ÄR påskliljor, fast de där små. Båda delarna är egentligen Narcisser fast varsin sort. Precis som Pingstliljor.

Snigel, SKOTER!! Åh vad skitkul och jättelängesedan!

EA, hur många äggblåsor ska man önska sig då? 14 lät väl bra?
    Hur många har alla ni andra fått?

Lappis, håller med-så få råd som möjligt! Men sällskap i livets villervalla!

Ore, pluttungen! Om han är med och backar upp, då MÅSTE det ju gå bra det här!

Jag tog min spruta på sporthallens wc som en äkta junkie. Efter att ha varit på apoteket och sttt till att de tar hem resten av Puregonet, Ovitrellen och Proggisarna. Jag gick förbi bolaget och köpte en bib också, så nu är det laddat för alla droger samtidigt i Casa Passion.

Koko, min sambo asgarvade åt kulturhuset-sprutan och sa "herregud, DET är knarkarvibbar"

• Fru E

PB-de punkterade 22 äggblåsor på mig men tänkte du kunde få lite färre så du slipper bli överstimulerad

• passionsblomman

Ja, jo det vill jag ju inte bli. Men det behöver ju inte bara vara av antalet eller hur var det? Nenne, fick inte du MASSOR av ägg en av gångerna?

Egentligen är det väl BRA ägg man ska hoppas det kommer fram, hellre än många förstås. Guldägg med diamantströssel...

Nå, imorgon klockan 16 får jag höra hur det ser ut.

Fru E skrev 2010-03-15 20:45:24 följande:

PB-de punkterade 22 äggblåsor på mig men tänkte du kunde få lite färre så du slipper bli överstimulerad
  • BrudSommar2006

Vickan, ingen aning om vad som är bättre än något annat, jag gick in på Babyland och tog den översta i högen och är jättenöjd. Minns inte alls vad den kostade.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge