• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Vickan,
    Fotsacken fäster man på sufflettens sidor. Det sitter väl straps på den? Men du behöver den bara om det blåser väldigt nu. Annars räcker det nog med att fästa upp locket till insatsens överdel i sufletten (på samma ställe) som vindskydd vid huvudet. Jag tror du kan vänta och ha fotsacken tills du gjort om vagnen till sittvagn.

• Vännerfan

Gällande filt eller ej, så är det bästa att känna av tempen i nacken på bebisen när ni är ute.

• viktualia
    Vännerfan skrev 2010-03-15 12:36:49 följande:
    Vickan, Fotsacken fäster man på sufflettens sidor. Det sitter väl straps på den? Men du behöver den bara om det blåser väldigt nu. Annars räcker det nog med att fästa upp locket till insatsens överdel i sufletten (på samma ställe) som vindskydd vid huvudet. Jag tror du kan vänta och ha fotsacken tills du gjort om vagnen till sittvagn.
    Aaaa strålande! Då har jag gjort rätt! Och anledningen till att jag vill använda den redan nu är att den ju så snyggt döljer den grymma ligginsatsen ( se bild på länk i tidigare inlägg ). Vagnen som sådan är mörkgrå och väldigt stilig.
  • nennesjuttioåtta

Vickan
    trevlig tur! Äntligen!!!

• MuffinsTönt

Hejsan!
    Nu blir jag sugen på kladdkaka-muffins efter jag läste om era kakor. Förut brukade jag baka ganska flitig när mormor levde men nu så har man blivit lat.

Lappis - Tur på oturen att huset inte va vad ni hoppades på.

Vickan -Grattis till vagnen. Hoppas ni har lika bra väder som här, sol och lagom kallt. Vååår!

Snart ska jag ta mig en promenad och kanske lite fika ute också.

Nu har jag glömt vad mer jag ska kommentera...

Ang fisar, jag har haft gaser i magen nästan hela veckan. Och ibland så hinner man inte springa undan innan pyser lite. Värst är det när man står i kassan eller vid bordet och tar beställning. Då har man ingen chans att dölja det på ngt sätt.

• _koko_

telis - Åhlens kanske? De har ju en jättestor lunchrestaurang med gott om plats för vagnar. Jag skulle nog kunna vara där halv 12 så hinner vi före värsta lunchrusningen. Alternativt lite senare typ 13?

Min mamma prenumererar på icakuriren så det receptet är det säkert.

Härligt att vagnen kommit och att du fått ordning på den vickan.

Var det vänner som frågade? Den här skivan är det (visste inte att den var så "officiell", måste kanske köpa en kopia nu när jag vet...):
    butik.friskissvettis.se/product.php&cat=0&page=1

Nu måste jag ta tag i supergnällig Lillebror, utvecklingsfas på gång?

• nennesjuttioåtta

muffins
    gött med fika ute! Vi satt ute på terassen på lunchen och solen värmde så himla skönt (det var inte så skönt när det kom ett yttepyttemoln PRECIIIS framför dock)

• passionsblomman

Nu har jag och sonen finfikat bakelse på punschverandan efter att först ha promeneraat till bageriet.

-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK vad mycket hundskit som smälter fram allteftersom snön inar bort!
    Man kan ju tappa fikalusten för mindre!

"De är inte så bra på att ta upp bajset i Småland " sa min son torrt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge