• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Suck, jag vet inte vad jag ska hitta på med Iris eller vart vi ska ta vägen, blä. Det här är andra veckan hemma då det fortfarande går maginfluensa på dagis och hon bara sitter uttråkad i sin saccosäck och tittar på tv. Hon vill inte bygga med lego, rita, leka med pärlor, rita eller läsa bok. Det är ju jättefint väder ute men jag vet inte vad vi skulle göra ute, det är för mycket snö för att kunna vara på tomten, på lekplatsen eller i skogen. På vägen är det blankis så där kan man inte heller vara eller gå. Iris går för långsamt för att jag ska kunna dra Astrid i vagnen hur som helst. Jag håller på att bli vansinnig.

• BrudSommar2006

Välkommen Cuddly.

Lapinette, synd att ni inte gillade huset men jag misstänkte det nästan.

Muggles, var det så varmt att ni kunde sitta ute, vad härligt!

• nennesjuttioåtta

BS
    Vad vill Iris göra om du frågar då? Om inte TV är ett alternativ att välja på?

• Lapinette

BS - inte alls synd, bara skönt för vi skulle ändå inte köpa.

• viktualia

Nenne - jooo visst 17 har vi skottkärra... fniss fniss... halvjobbig att gå långpromenad med dock...

Koko - EXAKT det tyget!!! *garvar* lägger in kokos länk igen för den som missat tyget.. www.strollerqueen.com/Quickstart/ImageLib/Teutonia_Feb._%5C%2709_013.jpg

Cuddly - tjena! Jag bor i en håla i ett län jag inte har valt.. men kan avslöja att jag har ca 25 mil till Sthlm om man kör rakt österut från mig. Drar 41 i skor, äter för mycket godis, men la ner det igår och gick med i Viktklubb igen. Har en son på snart 4 veckor och innehar trådens rekord i velighet - ville jag ha barn eller inte.. Resultatet är numera känt.

Drömmar - de förtränger jag så snart jag vaknar.. vågar inte berätta om dem.. gaaaaaa.. fniss men häromdagen drömde jag om smågodis.. illa!!

Ore - 26 mars går jättebra! *grymt välkommen*

• BrudSommar2006

Astrid skrek något helt vanvettigt och speciellt på kvällarna när hon fick mycket ersättning, nu när hon bara ammas är det mer hanterbart och jag tror inte att jag behöver prova mjölkfritt tack och lov. Ett kräkbarn är hon i alla fall, Iris kräktes nästan ingenting i jämförelse.

• BrudSommar2006

Nenne, Iris vill nog sitta i sin säck och titta på tv hela dagen om hon får välja. Men det kan ju inte vara bra att sitta framför tvn hela dagen flera dagar i sträck, suck. Nu har det ju just varit helg och hon har aktiverats i tre dagar men nu börjar ju en lång vecka igen.

• nennesjuttioåtta

fuck, det ska bli skitdåligt väder i Åre snö, regn och mulet. Jag hoppades på att få sitta i en driva med zinkpasta fula fejset i min neonfärgade multikulti-overall.

• nennesjuttioåtta

BS
    ja men om hon INTE får välja det. Vad svarar hon då?
    Vill hon kanske hjälpa dig med Astrid eller laga mat till er på sin spis?

• Lapinette

nenne - ser inte heller så lysande ut för Österrike till helgen . Själv tänkte jag mig en uteservering med en stor apfelstrudel med massor av vaniljsol och så ansiktet vänt mot solen.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge