• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Stackars lilla Televinken, med magont...

Ska man gå på kräkningar som symptom på mjölkproteinallergi, så hade lillkillen varit starkt misstänkt att ha det...

Men eftersom hans mage mest bara krånglade litet i början (inte så konstigt, det är ju mycket som ska komma igång där inne) så tror jag det är lugnt för hans del...

Behöver man ha läkar-OK eller är det bara att prova att utesluta mjölk? (Jag skulle nog provat, men då behöver man ju förstås ha en mjölkfri ersättning att ta till...)

• _koko_

Sen vet jag att barnmatsbutiken.se iaf förut hade getmjölksersättning, vilket tydligen vissa med komjölksallergi klarar, är antagligen godare än mjölkfritt. Jag har funderat på att prova men inte kommit förbi butiken ännu.

• Telis

koko, ja gärna! Mot ersättning (för ersättningen ) förstås.

Jag vill också sitta på altanen! Fast det är 1,5 meter snö på den så jag får nog vänta ett tag till.

• Lapinette

kokisen ? det låter som ni gjorde succé! Spelade ni in framträdandet? ... väntar på att den läggs upp på youtube .

pb ? skönt att du kommit upp ur klimakteriet!

nenne ? vilka skumma ?sjukdomar? du har/haft??!!

Cuddly - vi har gått själva kursen och väntar nu på vår tur i utredningen (har väntat i 3 månader) och har stått i adoptionskö i 1 år 9 månader. Som det ser ut just nu lär vi behöva vänta i minst 1 år till.

• _koko_

Just det, Lillebror kräks knappt alls, fast han kräktes betydligt mer förut när jag tänker efter. Jag tror dock att det skett när han ätit för mycket (under de korta perioder när jag haft mycket mjölk).

Ore - Det är bäst att ha pratat med läkare innan eftersom man kan få brister (kalcium t ex) om man inte tänker på vad man äter eller tar tillskott. Men det är mamman alltså, det finns inga risket för barnet så vitt jag vet.

• _koko_

telis - Du får betala det jag har betalat. Dvs ingenting. Jag fick burken av bvc, så det kan säkert ni också, men jag är ju glad om jag slipper slänga den.
    Ska jag ta med den och lite fika på t ex onsdag? I morgon hinner jag inte, ska till kuratorn.

Vårt hus är så dåligt isolerat så det smälter fort närmast huset.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Jo. Symptomen liknar sån där kristallsjuka (kristaller i innerörat gör så att det blir knas på balansnerven och man blir yr) men det skulle ha visat sig på annat vis vid det där balanstestet med vattnet i öronen. Jag hade inga problem att "stanna" den där pricken jag skulle stirra på med ögonen, t ex. Yrseln kändes som när man är tokfull eller åker virvelvinden. Man trycks bakåt i sängen och kommer inte upp eller när man väl står så slungas man bakåt (känns det som). Men det gick ju över och har inte haft det sen dess (2004).

youtube! Var är du Koko?!?!

• nennesjuttioåtta

mycket som händer i morgon
    ET för Snaily
    VUL för PB
    RUL för mig

någon mer som känner för att skapa spänning?

• Lapinette

nenne - låter verkligen superläskigt! Hur länge mådde du så där?

Undrar vad man ska söka på för att hitta kokisen ... koko och Alcazar funkar inte.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge