• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Cuddly

Lapinette: ja du om vi skulle måste flytta på oss så skulle vi definitivt vara intresserad av hus och lite mer utan för staden... lugnt och stillsamt område.

det jag tänkte var mer som så att det kanske är betydligt mycket dyrare att bo i stockholmstrakten eller i någon annan storstad för den delen, än vad det är att bo här uppe i norr??

• Cuddly

passionsblomman: ah... ja, men då är jag med på noterna. jag har förstått att det är allt mer vanligt idag med ivf. har en bekant som gick igenom det. hon sa att det var hemskt påfrestande på kroppen och dyrt. hur upplever du att det är?

• nennesjuttioåtta

telis
    jag hade nog inte hunnit hur jag än gjort, ingen fara!
    Och kläderna är lite stora än men jag har ökat ett kilo till sen i torsdags (damn those våfflor!) så det blir nog bra !
    Aha fanns det ett botemedle?!??! Jag låg kvar en vecka på lasarettet och fick dropp för jag inte kunde få i mig något eftersom jag spydde när jag lutade mig upp. Sen fickjag hallucinationer av vanlig treo när jag var hemma. OOOH mina ögonlock var som kalejdoskop och det var cirkusdjur och snurrande stolar och allt.

Förresten, jag hade inte Synarela, jag hade Suprecur. Som om det skulle kvitta.

• snaily

Telis
    Jag frågade inte om huruvida alla ägg lever fortfarande men hon sa att vi var välkomna dit imorgon för att få tillbaka ägg (embryo om man ska vara petig). Ska jag våga lita på att det verkligen blir av imorgon menar du?

• muggles

EA och Snaily: attans vad jag håller tummar för er!!!!

PB: tack för huslänk (fint renoverat Lappis men dyra driftskostnader). Hur går det med din ivf PB?

• snaily

nennesjuttioåtta skrev 2010-03-15 09:20:48 följande:

Jag låg kvar en vecka på lasarettet och fick dropp för jag inte kunde få i mig något eftersom jag spydde när jag lutade mig upp. Sen fickjag hallucinationer av vanlig treo när jag var hemma. OOOH mina ögonlock var som kalejdoskop och det var cirkusdjur och snurrande stolar och allt.
    Det där lät ju verkligen helt vidrigt!
    Varför skulle de in och gräva i din rygg?
  • Lapinette

Snaily - säger damen att ni ska komma så ska det väl vara ok. Jag hade ju bara ett som överlevt ... vet faktiskt inte om det var flera som var kvar dagen innan ET.

• Lapinette

Cuddly - men attans vad jobbig väntan (adoption). Gällande hus utanför Stockholm så är det ju så att de tenderar att bli billigare ju längre bort från stadskärnan man kommer. Frågan är hur pass långt man vill pendla. Billigt, stor hus innebär ju ofta en lång väg till jobbet.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge