• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

fru AM skrev 2010-03-14 20:54:13 följande:

Vickan: Haha - din beskrivning av ligginsatsens utseende fick mig att tänka på gräsliga 90-talsvagnar! Men var tapper och härda ut med den ljusgröna - snart kommer trollet egen ligginsats!
    Men du är inte fel ute... den ÄR så gräslig.. men tydligen fanns de till försäljning 2008... fniss!
  • nennesjuttioåtta

sköna söndag!

Tusen och åter tusen tack för tevligt sällskap med er underbara, vackra människor + charmiga, söta barn och för era fina ord. Som vanligt så kan jag aldrig gå när det är som roligast och det backfired skapligt. jag missade tåget hem. Så istället för tunnelbana med Telis (jäkla turister som aldrig kommer genom spärrarna ) till centralen blev det taxi i ilfart, helt i onödan och 260 spänn fattigare, för att sen få köpa en ny tågbiljett för samma pris, dock utan sittplats (som tur var var jag tidig till tåget så jag snodde ett tomt säte och satt sen och svankade som fan och läste "att föda" så ingen rynkig kärring skulle mota bort mig med käpp. ) Så det blev lite bråttom till kalaset jag skulle till men var bara 10 minuter sen och det är inom själig tid.

Apropå "Att föda", jädrar vad taggad jag blir - JAG VILL NUUU! Fatta vilken upplevelse att få vara med om! P ska läsa den efter mig, och sen får vi se om vi går någon profylaxkurs men ni verkar tycka det är en bra idé så det ska övervägas.

Liten
    wow, vilken förlossnignsberättelse! Kom han iförd ett par Speedo? Vilken fin syster som undersökte honom!

Fru E
    Fantastiskt med 6 till frysen!!!! Grattis och tänk inte alls på ruvningen nu (mmoooooohahahahahahah)...

Snaily
    håller tummarna till tisdag att de delar sig och delar sig och delar sig och delar sig...

PB
    Ouuch vilken taktisk pappa du har. hur känns det i magen? Börjar det spänna?

Vickan
    hoppas vagnen kommer den här veckan, ananrs får du väl gå fort eller i mörker så ingen ser tyget.

september
    det kommer gå bra det kommer gå bra det kommer gå bra det kommer gå bra det kommer gå bra det kommer gå bra *bongotrumma*

vad var det mer...

• nennesjuttioåtta

vad kul med huset , lappis! var ni och kikade idag eller är det i veckan?

• nennesjuttioåtta

snorkis
    hahahahah spontanshoppa en bil! Grattis!!!

Tinga
    ksönt att det inte var kräksjuka men jobbigt med migrän! Har han haft det tidigare?!?

• nennesjuttioåtta

snaily
    håll di gpå plättlandet så ni inte hamnar i laviner. En annan sak, äter rävar katter eller är det en myt?

• nennesjuttioåtta

nä nu blir det sängdags! Det blev ju ignet lördagsnyp så jag får väl ta fram storklämman moooohhahahahahah

• Izzie

Var tvungen att titta in och se hur det gått för Liten... JÄTTEGRATTIS till lilla sonen! Vad kul med en liten kille! Låter som förlossningen gick riktigt fort. Sött med Mindres reaktion

EA - Gud vad spännande! Har ju inte hunnit vara så aktiv i tråden som jag skulle vilja, så jag har missat en del, men jag förstår av de andras kommentarer att det väntar ruvning. KUl med så bra utdelning av resterande ägg med! Håller tummar & tår (eller vad det är man bör hålla nu)

Snaily - Spännande för dig med!

Nä, nu måste jag slänga mig i sängen. Har en superkrävande vecka framför mig. Hoppas så att det lättar snart. Stor kram till er alla!

• viktualia

Nenne - hårt liv med missat tåg!!!

Och det fula tyget sitter alltså på mjukliften. Så just nu kommer vi ingen vart alls.. utan väntar på att vagnen ska levereras så att vi kan använda den lånade liften + vagnen... och jag vågar gå ut med den fula liften.. ha ha ha... fniss...

• passionsblomman

Nenne, ja faktiskt! Det börjar så att säga kännas att något pågår. Nyss var det som att man inte längre hade äggstockar ens, och torr som ett sandpapper och skrumpna tuttar. Nu känns alla olika regioner mer som vanligt och det är ju gott så.

• Lapinette

nenne - vilken skit att du både tog taxi och missade tåget. Jag tänkte faktiskt på det när vi satt där ... hmmm.. borde inte nenne bege sig iväg snart men du verkade så lugn så jag släppte tanken och trodde jag mindes fel tid.

Vi tog t-banan ut till förorten och promenerade till huset. Maken och jag kom fram till att vi lika gärna kunde promenera där som utmed Norr Mälarstrand ... fast Norr Mälarstrand är fasiken så mycket vackrare än att gå utmed den hårt trafikerade Magelungsvägen. Konstaterade innan vi gått in i huset att nej tack, inget för oss. Det var verkligen ingen tomt alls och altanen de har måste man gå upp för en trappa för att nå ... sorry, jag ser fram emot en uteplats som man lätt kan nå genom köksdörren så man kan sitta ute och äta ljumna sommarkvällar. Sen var det inte lika tjusigt och fint inuti som på bilderna. Konstiga möbler stod där (jag vet, vi skulle inte köpa möblerna). Det som jag gillade bäst var tvättstugan och bastudelen. Superstor bastu och snygg tvättstuga. Men nej, tack där ska vi inte bo.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge