• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Nej Cuddly!
    Tills nyligen Stockholm, numera Småland, i östkust-delen.

Nenne, japp, VUL och blodprov på tisdag.
    Hörni, man ska ju ta sprutan på samma tid varje dag. Idag passar det dåligt med 18, då jag är iväg på sonens handbollsträning HUR viktigt är det med exakta tiden egentligen? Kan jag lika gärna ta den före-vid 16.30, eller efter-vid 19.30? Eller ska jag ta med attiraljerna och gå på dass som de andra knarkarna?

• nennesjuttioåtta

PB
    jag var jättenoga med tiden (fast kanske +/- 1 h) men jag TROR inte det är något problem. Jag hade smugit iväg som de andra knarkarna hahahah!

• Tinga

Nenne - nä, han har aldrig haft migrän förut, det var därför vi trodde att det var vinterkräksjukan när han kräktes. Vad surt att slänga ut pengar på taxi när du ändå missade tåget!

Izzie - hej, vad kul att du tittar in!

Lappis - men då var det ju jättebra att ni faktiskt tittade på huset, så behöver du ju inte fundera mer på det nu. Som Vänner säger kan det vara bra att titta på några hur när det inte är skarpt läge, så kan man lära sig en del inför framtiden. Jag tycker att det ofta är så att bilderna ljuger - många gånger ser det mycket finare ut på bilderna än i verkligheten.

Mrs B - hur är det med dig? Inte ofta du syns härinne nu. Kram!

• Tinga

Cuddly - hej, hej! Jag bor i princip så långt man kan komma ifrån dig, och fortfarande hålla sig inom landets gränser. (Bor i Skåne.)

• passionsblomman

Lappis, vad bra att ni kollade huset! Säger som Vänner-det är ju skitbra att skaffa lite hustittarrutiner och så slipper man undra. Och ganska kul att komma ut och se lite olika.

Snorkis, vad kul med ny bil!

Vänner, ja den här gången vet du att parveln kommer...och det är ju snart!

AM, vilken dröm du hade, med hamstern!

Jag har drömt så mycket konstigt senaste tiden. Eller, det gör jag nästan jämt. Fast jag har sluppit könshår i ärtsoppan hittills...

En natt drömde jag att jag var gravid och att det hade missats under lång tid, men plötsligt rörde fortret sig, och då låg det precis under själva skinnet på magen, så man såg det liksom helt i relief om ni fattar.

Och häromnatten var jag med sonen i Gamla Stan när det blev jordbävning och han ville söka skydd invid en tegelvägg fast det var livsfarligt och skulle rasa, medan jag försökte släpa honom därifrån och skrek"vi måste till Gärdet!"
    Det därmed katastrofhantering är en i min natt-värld vanlig företeelse.

• _koko_

Tinga - Ah, 10 minuter hem, då förstår jag. Skönt att det inte var kräksjuka, men skitjobbigt att det var migrän! HATAR migrän!!

nenne - Men hjälp vad dyr din resa måste ha blivit, och vad bekant det låter att inte klara av att gå... Har tagit taxi löjligt många gånger för att jag inte kunnat slita mig från något. Glömde säga igår att det var helt obeskrivligt roligt att få se din lilla söta kula!!!

Jag började läsa om förlossning alldeles för tidigt med conny, la ner det och tog fram boken igen ett par månader senare, då kändes det mycket bättre och jag började se fram emot det.

Hej cuddly!! Vi är rätt utspridda geografiskt men det är ont om "riktiga" norrlänningar så du är extra välkommen. Jag har en kille (med trådnamn conny) som fyllde 2 i januari och en (med trådnamn Lillebror) som snart är 7 månader.

lappis - Vad skönt ändå att huset inte var rätt om ni nu egentligen inte vill flytta.

vickan - Vi köpte ju den årsmodellen av vagn och jag har för mig att jag tyckte tyget var rätt snyggt, fast då den varianten med plommonfärgad bas. Är det den här du har fått låna? Lite galen, ja. www.strollerqueen.com/Quickstart/ImageLib/Teutonia_Feb._%5C%2709_013.jpg

• _koko_

... Och jag bor i Stockholm.

Cicci - Det var iaf inte jag som var Andreas.

PB - Jag fick ta en av mina sprutor på en offentlig toalett i kulturhuset, gissa om jag kände mig som en knarkare då!!!

• nennesjuttioåtta

koko
    HAHAHAHAH!! Vårexplosion!
    Ja, hela trippen inkl brunch blev på över 1000 spänn ? men det är ni väl värda.

Ja, det blir jämt så där, att jag känner att jag borde gått för länge sen. jag och maken är likadana så när vi har hälsat på hos folk så efteråt känns det som att vi är rädda att de trodde att de aldrig skulle bli av med oss?vi har ju inte vett att gå! Och så säger vi att vi ska skärpa oss till nästa gång, och det blir samma ändå... Besöket från hell!!!

Tinga
    Ouch, hoppas inte migränen kommer tillbaka! Kan det vara stressrelaterat eller vad tror ni?
    Jag är den enda i min familj som inte har migrän, lillbrorsan har så han kaskadspyr varje gång. Jag fick en jävulusisk huvudvärk när de tog ryggmärgsprov en gång, 2 veckor tog det innan den gick över och 1 vecka innan jag kunde sitta upp mer än 45° utan att spy. Så därför vågar jag inte på EDA eller epiduralen, tänk om det skulle bli lika igen, för några får ju huvudvärk av den och det vill jag verkligen inte någonsin ha igen. Fy sjutton för huvudvärk!

• nennesjuttioåtta

koko
    Hur gick framträdandet? Tror du passade som hon Hedlund!

• snaily
    passionsblomman skrev 2010-03-15 08:30:02 följande:
    En natt drömde jag att jag var gravid och att det hade missats under lång tid, men plötsligt rörde fortret sig, och då låg det precis under själva skinnet på magen, så man såg det liksom helt i relief om ni fattar.
    Fler som drömmer konstigt hör jag!
    Häromnatten drömde jag att jag var gravid och skulle tvätta en skjorta i tvättmaskinen, då följde hela magen och fostret med, inget konstigt med det men jag tänkte att fostret kanske inte vill bli centrifugerat, så jag slog av centrifugeringen. Sen skulle jag sätta tillbaka fostret igen men visste inte hur jag skulle göra, det visade sig att fostret låg inbakat i en jättestor smuldeg.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge