• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-03-15 09:46:34 följande:
    och så fick jag ha en sån där mössa som jaktfalkar har på sig och så tippade doktorn omkull mig åt alla håll (jag spydde ju naturligtvis). Men sen fick jag mig en redig fylla i Luleå och då gick både yrsel och huvudvärk över och dagen efter sprang jag vårruset.

Tack för ett gott skratt!
  • snaily

Nääääääääj, jag missade med ett ynka inlägg! *dålig förlorare*

• nennesjuttioåtta

snorkis

hahaha du får självklart skriva det du tycker är tvärtemot! Igår var ingen bra kväll, jag hade ont som fan i fogarna och i hela överdelen av magen, som inte blev bättre när jag lade mig. Låg jag på höger sida så klämdes levern (teori) så det gjorde schweinigt ont och låg jag på vänster sida så började det pirra och domna bort vid magsäcken. Låg jag på rygg så visste jag inte hur jag skulle göra med benen för att inte de skulle ramla isär när jag somnade så att det gjorde ont i skrevet (och längre fram trycker väl barnet på aortan så hela underkroppen domnar bort). Så det är klart det inte är tjosanhejsanfaderaj hela vägen men jag har ångest över att halva tiden gått redan för det är så fantastiskt att få vara gravid! Och jag känner mig så fin nu när det börjar synas och är så jävla mallig så jag skulle behöva en propp.

• nennesjuttioåtta

inte blodpropp, helst. Jag är rädd för åderbråck, de är skrämmande

• passionsblomman

Nenne, fy fadriken vad läskigt med den där huvudvärken och kalejdoskop och allt vad det var! Jag som har huvudvärk varje dag just nu kräks nästan bara jag tänker på hur det måste ha varit...

Migrän är ta mig fasen helt vedervärdigt! Stackars Tingas make! HOPPAS han aldrig får det igen!
    Första gången jag fick det blev jag verkligen livrädd. Jag kunde inte se, inte prata (för då skulle huvudet ha exploderat) och jag låg i mörkret vid toalettstolen och trodde att jag kanske skulle dö. Och så blev chefen as-arg för att jag ringde oc sa att jag inte kunde jobba den natten.

• Telis

koko, ja, stackarn verkar ofta ha ont i magen (fast inte bara på kvällarna), är väldigt gasig och det luktar grönt mök som nenne säger. Vi har bytt till en ersättning som ska vara bra för känsliga magar men den innehåller ju också komjölk. Funderar bara på vad som är helt normal magont och gasighet och när det inte längre är normalt. Jag fattar inte när jag läser på nätet, det står tex att kräkningar är ett symptom - jaha, men kräks inte alla barn typ, fast i varierande grad?

• Snorkfröken77

Nenne -Hahahaha, själv känner jag mig som en flodhäst i sin puppa Bröt ihop för sjuttielfte gången förra veckan för att jag känner mig så ful och osexig. Vilket är så knäppt för jag tycker att gravida kvinnor är vansinnigt vackert, men inte på mig själv

• Snorkfröken77

Nenne - Foglossning verkar vara ett helvete! Jag har bara haft svaga känningar i svanskotan när jag suttit knasigt.

• muggles

Nenne: stackars dig som har så ont! Har du prövat att ligga på sidan och ha en kudde mellan benen?

Sept: förstår av dina inlägg att du plussat. Grattis!

PB: jag är rätt låg faktiskt och vet inte när det kommer att gå över.

Men i helgen njöt vi otroligt av att vi köpt hus. Satt ute på altanen både lör och sön och drack kaffe i solen. Var alldeles läigt och det susade lite i träden och ngn fågel sjöng - underbart! Nu kommer våren.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge