• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Nej, vad trist, Lappis!
    nu blir det väl att lägga pengarna på chokladfabriken istället. Rackarns.

• viktualia

Parnassia - kära nån.. jaaa det är snart påsk och dags för ditt bf... *hejar på i bakgrunden*

Och heja får jag göra på Vänner också eftersom du är ännu mer i "farozonen"...

• _koko_

nenne - Men vad kladdigt!

BS - Iris gillar inte att leka i snö alltså? Conny kan vara ute i timmar nu när det är lite varmare. Han har några lastbilar, traktorer, en spade och en hink och så är han nöjd. Lastar snö, kör snö, gräver snö, osv... Funderar på vad vi brukar göra mer när jag har båda barnen... Vi bakar eller lagar mat (conny gillar att röra i skålar, så det får han göra mycket ), leker med lera, ritar, bygger lego, kör med bilar. Sen har vi fått en kopia på en musikcd de kör på dagis som är JÄTTEpopulär här hemma! Det är som ett barnträningspass faktiskt, med olika låtar och en röst som talar om vad man ska göra, typ gå, springa, hoppa, stå på ett ben, ro, klappa magen osv. Rätt kul för mig också faktiskt.

Jag sitter annars och äter kakor och tittar på zumba-reklam.

• nennesjuttioåtta

vafan, nu tar det ju flera minuter mellan varje inlägg. Hohoooo?

• Lapinette

Oj, råkade hamna på hemnet igen!

• nennesjuttioåtta

koko
    zumba-reklam?!
    ÅÅh jag vill också bo hos dig så jag får röra i bunkar! Baka med koko!

• passionsblomman

Oj oj, min son har tittat MYCKET på tv under sjuka dagar och andra dagar. Han verkar rätt normal såhär nio år in i livet.

Det är väl helt ok ifall hon är nöjd? Då kan ju Astrid och du få lite kvalituttatid ihop? Det är ju inte så att du har ditt barn parkerad vid tv:n all vaken tid jämt. Hellre TV än dagis och kräksjuka.

"hjälpa till" i köket gillade min son väldigt mycket också, som Kokos, nu med faktiskt.

• Telis

koko, på onsdag är det föräldragruppen ändå så imorgon passar mycket bätte. Jag gör ett nytt försök! Fast ser jag en kärring i 60-årsålden med hennafärgat hår och som ser ut att heta Harriet så går jag av.

När passar det er bäst?

• nennesjuttioåtta

jag vill baka! Och äta smeten!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge