• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Chokladkaka i långpanna med kokosglasyr

4 ägg

5,5 dl socker

150 g rumsvarmt smör

6 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

2 krm salt

3 dl vetemjöl

Vispa ägg och socker pösigt. Vispa ner resten utom mjölet som röres ner sist. Grädda i bakplåtspappersförsedd långpanna 20 min i 200 grader.

Blanda i kastrull och sjud under tiden ca 5 min följande ingredienser:

200 g kokosflingor

2 dl socker

1 dl sirap

1,5 dl vispgrädde

75 g smör

Bred på kakan och grädda ytterligare 10 min.

• nennesjuttioåtta

PB
    insinuerar du något?

• Telis

koko, det är lite långt till dig från mig men om vi kunde träffas på stan så vore det kanon! Televinken brukar äta vid tolv så vi kanske kan ses någonstans där jag kan ge honom mat?

• Ore

Hmm, kommer inte in på matklubbens sida, så jag vet inte. Men de jag tänker på är fyrkantiga brownies med ett litet segt kokostäcke på... Typ kokoskaka på brownie...

• nennesjuttioåtta

nu var det länge sen jag levde på smet men jag kan fisa ändå, moooooahahahah

• Vännerfan

Skrattar stort åt era nattliga drömmar!! Jag drömmer oftast att jag glömmer bebisen någonstans. Ofta på bb. Inga roliga drömmar direkt. Är tacksam när jag vaknar.

Nenne, Åh, spännande dag imorgon med allt som händer då! Men skriv inte upp föda bebis på mig, det blir tidigast onsdag. Blir det inte då så blir det nästa onsdag. (Men BF är på fredag)

Nenne igen, Jag har kudde mellan knäna och en mjuk kudde under magen. Gällande förlossningsställning har jag frågat min bm och det verkar bara vara att bita i det sura äpplet tyvärr. Man måste ju gresa på nåt sätt och det finns ingen riktigt bra ställning. Men jag tänker att då jag får ont av att sitta på huk är nog inte det en bra ställning för mig. Inte heller klassisk gyn-ställning. Inte heller på sidan med att lyfta benet. Men kanske halvstående. Det viktigaste är nog att man inte behöver hålla på så himla länge med krystandet. (Inte som mina 5h sist). För ju längre man måste krysta desto värre känns det ju förstås efteråt. Under tiden kommer man inte känna foglossningen iaf. Då tar födelsekrafterna över (väljer att inte skriva smärtorna, för jag tyckte mer det kändes som enorma krafter). Men efteråt kommer all känsel tillbaka och då... Aj, satan vad ont det gjorde förra gången.

Koko, Ha ha, när du skrev till Nenne om din outfit så trodde jag du beskrev Nennes!! Tänkte oj, hade hon rosa leggings, lila stövlar och allt det där på brunchen, inte den bilden jag hade fått. .-D Vad är det för musik-cd ni har? Lät jätteintressant!

Telis, Hoppas ni får ordning på Televinkens mage! Jag hade testat mjölkfritt. Gällande kräkningar beror det nog mycket på hur mycket det är. Lite överskott kräks ju många upp, men blir det stora pölar är det kanske ett tecken.

Mugglan, Så trist att du är låg! Skickar en kram!! Vet inte om du vill vara rapportör till mig i tråden när vi åker in eller om du vill att jag väljer någon annan? Jag vill bara att du är det om du tycker att det känns bra.

Jag gillar också smet! Gjorde kladdkaka i helgen och äter först av äggen+sockret och sen av hela smeten. Så det blir alltid lite för lite ägg och socker i kakan! Tyvärr tog jag för mycket mjöl av misstag, så den blev som sockerkaka med kakao. Ska nog göra om den senare idag.

• Ore

TACK Nenne!

*om lillkillen kan förmås att somna i vaggan så ska jag baka*

• nennesjuttioåtta

Vänner
    Oki, nästa onsdag är noterat!
    Bra input om ställningar, både att sova och att föda.

Hmpff, klart jag hade rosa leggings. Såna där höga som går över i tubtobb högst upp i Spandex och sen ett par string ovanpå det.

• Liten med Mindre

Vänner - lycka till när det händer. Plötsligt händer det!

Kramisar till Muggles. Hoppas livet vänder uppåt snart.

BS - ni kanske kan baka bröd? Fast då måste man ha jäst hemma förstås. Mindre gillar att smula jäst, hälla mjöl (äta mjöl) titta på knådning i maskinen, knåda på bänken. Får hon kavla är hon i himlen. lite kladdigare än kaka förstås. Sen beror det ju Astrid...

Tinga - Mindre var jättego verkligen med lillebror när vi kom hem. Det jag fick höra ganska omgående när hon såg min mage - "mamma bli smal!". Höjdare för hormonmonstret att höra.

Nu är det sovdags - så mycket enklare dagen är när Mindre är hos dagmamman! Skäms för de tankarna, men de finns där hur som helst.

• Parnassia

*kopierar, öppnar word, klistrar in*

Jag tror att idag är en bra dag att baka på!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge