• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Säger detsamma, Vickan, jag har bara träffat trevliga trådisar så jag kan inte tänka mig annat än att du är det med Ska bli jätteskoj!!

hbgbrud: *vinkar* och ÅÅÅÅÅHHHH:ar åt 15 graders värme! Skicka litet till Sverige, tack

Hmm, snart vänder sig nog sonen. Han försöker verkligen snurra runt så att han ska nå att sparka till babygymmet med foten, men han vågar inte riktigt snurra till...

Ledsen om jag tråkar ut er, ska nog ringa maken istället. Lillkillen är bara för rolig idag, tycker jag

• Ore

Muffins: Vet inte om man behöver ge så mycket råd om äktenskapsproblem, det räcker nog ganska långt att bara lyssna...

• Telis

koko, Åhlens blir jättebra. Ska vi ses uppe på restaurangen? Gärna halv tolv, då brukar jag vara hungrig.

• passionsblomman

Det gäller dessutom i långt många fler lägen än de flesta fattar!

Nu, handbollsträningschauffören laddar om.

Ore skrev 2010-03-15 16:10:37 följande:
    Muffins: Vet inte om man behöver ge så mycket råd om äktenskapsproblem, det räcker nog ganska långt att bara lyssna...
  • MuffinsTönt

Ore
    Så sant så. Fast jag är sån singeltjej som vet ALLT om äktensap så då kan jag inte hålla käften. skämtosido så har jag känt denna tjejen sen gymnasiet o det hon berättar nu har ju som sagt upprepats x antal ggr. Då känner man att det inte finns några nya råd att ge utan mer sitta och lyssna med en påse chips.

• Lapinette

hbg-brud - tack för uppdateringen! Jag vinkar när jag åker förbi vid fredag lunch .

Muffins - ibland eller ska jag rätta mig och skriva för det mesta så vill man inte ha några goda råd (för man vet ju alltid bäst själv !) utan bara ha någon som lyssnar.

• MuffinsTönt

Lappis
    Det är ju så. Jag brukar vara försiktig när det kommer upp relationsproblem beroende på vem det är som pratar. Jag är en person som VILL ha råd när jag pratar om nåt problem, för att bena ut mina tankar o få perspektiv men det betyder ju såklart inte att alla vill ha råd. Som sagt så har jag känt henne länge och vet att hon är som mig.

Va det du som snackade om vakumpump när vi nämnde vin? Vilket rekomenderar du då?

• muggles

Nenne: lycka till på RUL (hade för mig att det borde vara nu i krokarna )

Själv har jag haft utv.samtal och löneförhandling idag. Fick inte 5% som jag ville ha, bara 3,8 men det är ju bättre än medel antar jag. Min chef har dessutom ev chefsplaner för mig vilket ju är roligt, vi får väl se vad det blir av det.

• Ore

Grattis till löneförhöjning, mugglan!!!

Det lär nog vara bättre än medel! Vad jag läste häromdagen verkar diskussion kring avtalen ligga runt 2,6%. Och då för en 18-mån period, om arbetsgivarna får som de vill...

• snaily

Vickan
    Kul med vagn - äääntligen kan ni bege er ut lite mer! Och hoppas vägarna blir slaskfria snart.

Muggles
    Grattis till löneförhöjning (om än inte fullt lika mycket som det var tänkt) och chefsplaner!

Nenne
    Lycka till på RUL! Gud så spännande att få se Pricken, som kommer vara en hel massa prickar på UL-skärmen vid det här laget!

PB
    Håller tummarna för en massa fina äggblåsor på ditt VUL.

Idag har jag äntligen tagit steget och blivit Äkta Norrlänning - med ont i tummen. Har nämligen åkt skoter hela eftermiddagen, premiär för mig! Erkänner mycket motvilligt att det faktiskt var roligt! Äldsta systerdottern var med (satt bakpå sin pappas skoter) och tyckte det var ett väldigt kul äventyr. Maken guidade så fint att jag blev alldeles stolt. Förutom när han lurade ut mig i lössnön så jag körde fast förstås...

Nu ska vi bege oss till den där livliga familjen och äta middag. Tittar in imorgon bitti, hoppas jag slipper bli väckt av illavarslande mobilsignaler imorgon...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge