• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

hatar hundbajs!!!!

men vad mysigt med finfika!!!!!! Åhh har du fått fler gula blommor vid huset?!?

• passionsblomman

Jaaaa supermysigt!

Samma lilla gula blomma lyser tappert vid husväggen och bredvid den sticker det upp en massa andra blad som det nog tänker komma Scilla och Tête-a-tête till snart. Det har nog varitene rabatt där förr, men när de dränerade om runt huset tog de bort dem och la bara grus.

Ett annat vårtecken: min son har fått fräknar på näsan! *pussar de söta söta små fräknarna vare sig han vill eller ej*

• Ore

Härligt att vagnen kommit, Vickan!!! Ut på promenad i solskenet nu

Muffins: Fika ute låter myyyysigt. (Helst invirad i filt då, eller sitta väldigt vindskyddat i solvägg).

Hmm, måste nu flytta tillbaka babygymmet. Det är i form av en "båge" över honom, med "medar" vid sidan, och han har kommit på att sätter han upp foten mot bågen och trycker till kan han flytta hela babygymmet. MYCKET roligare än att leka med de hängande figurerna, tydligen...

• viktualia

fniss.. inte varje dag man får grattis till vagnleverans.. men ni vet ju hur sur jag har varit... *kram tillbaka*

Jag begav mig genast ut på promenad. Strålande sol och inte så kallt, men ett väglag som måste kvalificera sig som uselt.. snorhalt, spårigt och slaskigt om vartannat...

Ore - sånt babygym har vi också.. IKEAs variant. Och du, som jag skrev för hundra sidor sedan så är du välkommen 26/3!

• Ore

Eftersom jag får samma vårtecken som PB:s son så är det väl bara för mig att börja hålla utkik...

Dagens upptäckt: Sonen ligger mycket hellre på mage om han får ligga på en filt än på det supermjuka fårskinnet. Betydligt svårare att trycka ifrån och få upp huvudet mot fårskinnet, kanske?

Tänk vad man lär sig...

• Lapinette

Maken är nere i Frankrike och kör på is och snöfria vägar ... men snön ligger kvar uppe på alperna . Hoppas på att få lite vårkänsla i Zürich på fredag men sen vill jag ha härlig snö i backen.

• Ore

Just det ja, det lästa jag! Trevligt!!! Vi får höras litet mer om tid senare, men jag tänker mig strax efter lunch, ungefär Ska bli kul att se ditt lilla Troll IRL!

• Ore

Åka skidor i solsken är väl trevligt, lappis. Snö i backen, men värmande sol alltså

• passionsblomman

Åååh, jag blir så HUNGRIG! Jag tycker bilden med alla räkorna, laxen, ingefäran och allt det där andra ser så GOTT ut högst däruppe på sidan!

Hit med lite räkor!

• Ore

Mmmm, färska räkor! Måste åka förbi min jobbstad snart, de gör supermumsiga räkmackor

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge