• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

...fast det blev det igår också!

• _koko_

lappis - Det blev absolut filmat, men tveksamt om det verkligen är youtube-material...

• nennesjuttioåtta

lappinete
    VA?! Fick du sexa?!?! Jag annonserade tidigt för sådan aktivitet men blev utan. Den här veckan vet jag inte om det hinns med heller, jag kommer bli helt svältfödd efterosm jag inte är hemma i helgen. Något tisdagsnupp blir det nog inte, vi ska på bandy. Ack du arma värld.

• Lapinette

nenne - en liten måste ni väl hinna med?! Maken hade inte fått sin helgdos så han var verkligen på trots att jag kom till sängs sent. Trevligt!

kokisen - vill se filmen!

• passionsblomman

Hahahaha! Ja, in med fler förkortnignar bara!

Koko,förresten, nästa gång du har nytta av en lösrumpa -ring mig. Min är jättelös...

• Parnassia

GOd morgon! Hjälp vad ni skriver!!! Säkert 10 sidor ju, bara nu på morgonen!

Vad ska jag kommentera...

Kul att ni åkte och tittade på huset iaf Lappis, då behöver ni ju inte tänka mer på det!

Spännande med allas undersökningar imorgon! Nenne, PB och Snaily, jag håller tummar och läppar

Dessutom är det väl BF-1 för Vännerfan imrogon!? Spännande!

EGO: Denna vecka är v 38. Det känns läskigt! Men jag längtar samtidigt. Läste att typ 92% av alla barn föds +/-2 veckor från BF...
    Är det MSW som har BF listan? Vem är på tur efter Vänner och mig?
    Idag ska E och jag städa i köket, det har kaklats, listats och fixats där i förra veckan och jag har bara städat det värsta varje dag, men idag ska det nog färdigställas. Skönt.

Kram på er!

Och välkommen Cuddly!

• passionsblomman

Mugglan, en stor stor kram till dig från mig. Som sagt, det är en resa, en lång och... *upprepar mig* Allt är inte bara att ta med en klackspark, tänka positivt och hålla sig i skinnet och kragen och på mattan och vart all stans man nu tycks ska hålla sig. Vid liv och sina sinnens fulla bruk räcker gott rätt ofta tycker jag.

Underbart underbart underbart med Nytt Hem och Egen Altan och fågelsång!
    Vi satt igår på punschverandan och jag dukade fram farmors gamla fina kaffekoppar. Där satt vi och kände oss märkvärdiga...

...i trasiga träningsoverallbrallor, städ-t-shirt och sambon i underställ för det var ved-paus.

• _koko_

PB -

Telis - Får ta tillbaka erbjudandet direkt, om inte ni vill komma hit i stället, för nu ringde DHL och connys säng kommer på onsdag!! Tjohoo!
    I morgon skulle jag iofs kunna ses om du vågar dig in till stan? Elaka tanten sitter säkert inte i samma vagn igen.

• nennesjuttioåtta

vi åt lappislax med pressad potatis och den som fick mest kel var Nancy, hon låg på makens bröst och de var så fina ihop så jag ville inte störa. Sen blev vi för trötta.

jag får väl be snällt i kväll.

• nennesjuttioåtta

koko
    Utbankade kalkonfiléer kanske hade funkat?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge