• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Hänger knappt med i svängarna men sonen är i alla fall mätt (fattas bara annat, så länge som han åt )

Cuddly: Min lilla guldklimp är fyra månader, brukar kalla honom för Lillkillen här, men jag har funderat på om han ska få ett bättre trådnamn...

Laban, kanske?

Snaily: Tjohooo! KLART att du ska få tillbaka ett embryo den här gången och få gå och ruva. Jag hoppas och tror att ert "problem" är att det varit svårt att få makens simmare att våga närma sig dina ägg. Men nu när de blivit ordentligt introducerade så får det ta mig sjutton inte vara något mer hinder på vägen, nu ska det "bara" vara att ruva

Liten: Skönt att du inte behövde sy! Att det går snabbt ökar ju annars risken för att man spricker...

Vänner: Nu är det din tur med tät rapportering i tråden (eller sms-rapport till någon som kan rapportera här...)

Vickan: Hoppas vagnen dyker upp så ni kan ge er ut och gå, du och trollet!

Aviserar förresten att jag antagligen kommer ha vägarna förbi din håla och gärna tittar in på ett besök den 26 mars, om det skulle passa?

Nenne, det blev en dyr brunch förstår jag Det är då 17 att tågen slutat vara försenade när man behöver det som bäst...

Lappis: Skönt att huset inte riktigt var vad ni hade tänkt er ändå, eftersom ni gärna är kvar i stan

• snaily

Just hängt tvätt - barnkläder i storlek 74/80 (syrran och de har ingen tvättmaskin i sin hyrda lägenhet här uppe) - gud så söta små byxor! Vill ha en egen bajsunge att tvätta kläder åt!

• nennesjuttioåtta

Snorkis
    flodhäst i puppa! Ja det verkar onekligen lite trångt. jag tror du är skitsnygg, känn kraften!!! Jag känner mig som en jobbig väckelsepredikant! Digiloodiggiley alla tittar på mig!

Telis
    stackars televinken med grönt mök och ont i magen (?)!

passionsblomman
    ja fast yrseln var hanterbar, men läskig eftersom jag inte visste vad det var ? men huvudvärken ... yeiks... Vet på morgonen efter att jag fått dropp så var huvudvärken borta i kanske en timme. Det var underbart! Sänggrannen frågade hur jag mådde och jag svarade TOKBRA!
    ? Yrseln då?
    ? Ja, DEN är kvar (helt salig)!

• Ore

Snaily: Det som ska bli din bajsunge ligger ju just nu i värmeskåpet och väntar på att få gotta in sig i din livmoder ett tag...

Och 74/80 tycker jag är STORT jämfört med det allra puttenuttigaste

• Liten med Mindre

Tinga o Cicci - 3940g o 51 cm väger lillklimpen. Han har redan börjat fylla ut de rynkiga små händerna, så det känns bra. Tackar min lyckliga stjärna!

Nenne - trist att missa tåget. Maken är också en sån som har svårt att sluta prata...

Snaily - lycka till imorgon!

Telis - hoppas ni kommer på nån lösning för lillmagen snart!

Cicci - visst är det skönt att lyssna på andra kämpandes med något de verkar tycka är så lätt när de själva slipper.

• nennesjuttioåtta

Muggles
    KRAMAR!!!
    Vilken helg ni verkar ha haft i huset, lovely!
    Jag har provat med kude och de tär skönt, men eftersom jag får så ont i övre delen av magen på sidorna så kan jag inte ligga så. Funderar på att köpa en fallskärmshopparsele eller hoppgunga (Cicci, kan jag låna din?) att sova i.

• Telis

snaily, 74/80 låter rätt stort, här använder vi 56 och 62.

• _koko_

Telis - Jag har nästan en hel burk med mjölkfri ersättning som jag funderat på vad jag ska göra med, det känns så dumt att slänga den. Vill du ha den? Det är ju inte alls säkert att televinken tar den eller att han blir bättre av det, men om du vill prova? Lillebror skrek ju på dagarna också, men då var han oftast ok om han fick hänga hos mig (bära bära bära).

muggles - Vad härligt det låter!! Väntar ännu på att premiärdricka kaffe på vår altan (som också ligger i lä i söderläge - med utgång från köket, lappis ), det har inte blivit av ännu. Men idag kanske?? Vädret är ju strålande!!

• nennesjuttioåtta

muggles
    fast nu var det bara den här natten som det inte funkade att ligga på sidan, annars är det det bästa tipset ever med kudde mellan benen! Fast Nancy gillar det inte för då får inte hon plats att ligga i knävecket.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge