• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Mugglan, jag tror det går bra!

Den grå fuktiga filten från klimakterieveckorna är borta och jag känner mig mycket mycket gladare, även om jag är tämligen svajig. Jag får svimkänslor när jag tänker på att vänta på resultatet och testdatum framöver, men tycker att det är spännande på ett uthärdligt sätt att vi ska kolla folliklarna imorgon och så. Förut hade jag bara ångest inför hala skiten. Nu är jag glad att vi är igång.

Hur känner du dig själv med allt?

• Snorkfröken77

Nenne - Helt ok att vara klämkäck! Tur att någon är det! Jag blir alltid så full i skratt när jag läser dina inlägg om att vara gravid. Jag tycker i princip alltid tvärtom
    Fast jag väljer att inte skriva det här, lugnast så Men jag tycker det är jätteroligt att du mår så bra och trivs så med din graviditet, det har du verkligen förtjänat. Jag tror du kommer bli en underbar förälder! *kram*

Lappis - Ert hus står där ute någonstans och väntar på er!

Vickan - Hihihi, jag tror vi tänker ganska lika ofta och jag tycker det känns jättebra att du fixade förlossningen så bra, du ger mig hopp! Självklart måste vi försöka träffas när jag är föräldraledig också, det blir ju jätteskoj!

• Telis

koko, vad var det som gjorde att ni misstänkte att Lillebror var känslig mot mjölk?

• _koko_

telis - Det var när inget annat fungerade (minifom, magdroppar, magmassage), och han inte ens slutade skrika när vi bar honom på kvällarna (det hade fungerat dittills). Det blev värre och värre och när han var knappt 2 månader kändes det hemskt. Då slutade jag med mjölk. Det tog 2-3 dagar att se förbättring och efter 2 veckor var han helt annorlunda. Det som fick mig helt övertygad om att det var mjölken som gjorde skillnad var de två gånger jag råkade äta något med mjölk i och han skrek i 3 dagar efteråt...
    Nu när jag började äta mjölk igen blev han gasig ett tag, men nu har det också gått över. Jag är överlycklig att det ändå var så kort tid jag behövde vara utan och att han uppenbarligen inte är allergisk "på riktigt"!

• nennesjuttioåtta

Cuddly
    har man tur och landstingskön är kort så kostar det inte mer än ett läkarbesök (man kommer snabbt upp i frikort). Bor man i Stockholm eller ska göra syskonförsök så är det dyrt.

Snaily
    jag hade odefinierbar yrsel så de gjorde alla möjliga testar. Jag fick åka rullvagn in i en CT-scanner och sån där eeehhhtomografi?!?! och kolla hörseln och så sköt de in en massa vatten i örat så att balansorganet sattes i svängning (då fick jag halvligga i rullstolen iaf), och så fick jag ha en sån där mössa som jaktfalkar har på sig och så tippade doktorn omkull mig åt alla håll (jag spydde ju naturligtvis). Men sen fick jag mig en redig fylla i Luleå och då gick både yrsel och huvudvärk över och dagen efter sprang jag vårruset.

• _koko_

telis - Hur är det med televinken, verkar det bli värre och värre med magen eftersom du frågar?

snaily - Ja, men då köper jag bussbiljetter! Vad kul!! Inboxar ett par frågor först bara så det blir rätt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge