• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Nenne ? det är inte synd på huset ? bara skönt! För om det hade varit super så hade vi nog båda fått ångest för tanken är ju fortfarande att vi inte ska köpa något än utan fortsätta njuta av stan ett tag till.

Vännerfan ? jag försökte se på bilderna gällande altanen och befarade att det var som det var. Maken hade faktiskt inte ens tänkt tanken utan var mest bekymrad över att köket var så litet men där blev vi istället positivt överraskade.

Cuddly ? välkommen!

Passionsblomman ? jag tog med mig sprutan eller såg alltid till att vara hemma. Blev nog lite mer nonchalant med tiderna allt efter IVFerna flöt vidare (jag menar vid IVF nr 3 var jag inte exakt lika punktlig som vid omgång 1 och 2) men tog alltid inom 30 minuter.

Nenne (igen) ? jag och maken är också alltid de där som går sist. Brukar faktiskt klaga på honom för han är den som för det mesta håller oss kvar. Ibland är det så att man ser hur värdparet gäspar och vill sova ? och jag får slita i maken.

Snaily - åhhhh vad härligt med de små!!! Tjoho imorgon är det dags!

• Cuddly

snaily: haha..vad roligt då är jag väl inte helt ensam som norrlänning då :D Jag och en hund :))

Nyfiken... om man skulle bosätta sig i stockholmstrakten, var skulle man då vilja bo och är det hemskt dyrt med hus i stockholm? Håller på med mitt examensarbete och tittar lite på var jobbmöjligheterna finns. Har förstått att det mesta för mig är i stockholm och söder över. Vilket jag iofs tycker är lite trist för vi trivs så bra här där vi är. Tycker om stockholm, men inte att behöva flytta på mig nu när jag äntligen rotat mig.

• Cuddly

vad är det för sprutor och knarkare ni pratar om... nu känner jag mig vilsen igen ;D

• Lapinette

Cuddly - det finns många fina områden i Stockholm och pris är lite svårt att ge för det beror ju helt på om det är lägenhet eller hus ni är ute efter, centralt eller i förort och så hur många rum/kvadratmeter?

• Telis

nenne, förlåt att jag lurade dig att ta taxi! Jag trodde faktiskt att du kanske skulle hinna. Kunde du ha några av kläderna eller var allt stora tält?

F*n, vad arg jag blir när jag hör att du fick ha spinal huvudvärk i flera veckor. Det finns världens enklaste grej som dom kan göra och som hjälper nästan alla, dom gör en sk blood patch, vilket innebär att dom tar blod och sprutar in på det stället man fått spinalbedövningen. Hur enkelt som helst och i många fall släpper huvudvärken på en minut.

PB, jag var på jobbmiddag på finrestaurang i Gamla Stan och fick smita in på toaletten mellan varmrätten och desserten för att fippla med kanyler. Tur att jag inte använde Menopur den gången som skulle blandas i fem små flaskor.

EA, det sägs att det bara är bra med en lätt överstimulering!

Lappis, men vad bra att ni kollade, nu behöver du inte gå och fundera något mer.

• passionsblomman

Hormonsprutor. För att vi är en tråd full av folk som behöver hjälp för att barnen vi vill ha i våra liv ska bli till.
    Just nu är vi tre som håller på medIVF (provrörsbefruktning) Fru E (tidigare EA, som jag fortfarande säger) som fått embryot tillbakasatt och nu ruvar iväntan på testdatum-TD), Snaily, som har sina embryon i värmeskåpet på kliniken just nu och sak få tillbakasatt ett på tisdag, och så jag, som håller på med hormonbehandlingen för att så småningom i v 12 åka till kliniken för äggplockning- ÄP.

Cuddly skrev 2010-03-15 09:06:02 följande:
    vad är det för sprutor och knarkare ni pratar om... nu känner jag mig vilsen igen ;D
  • Lapinette

Cuddly - jag igen, kvadratmeterpriset för en lägenhet i stan ligger på ca 50 0000 kr.

• Lapinette

Ha, ha , ja vi är ett gäng knarkare här inne på denna tråd! Som pb säger så är vi ett gäng som har genomgått eller genomgår IVF'er för att få barn. Själv tillhör jag en av de ytterst få som inte har lyckats men hänger kvar här iallafall med alla goa tjejer i väntan på adoption (vilket tar en eeeeeeevighet).

• Telis

snaily, levde alla äggen idag? Då är det nog ingen fara för att det inte blir något imorgon! Tjohoooo!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge