• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

fru AM skrev 2010-03-14 19:38:58 följande:

Men Vickan: passar den gamla ligginsatsen (från tidigt 90-tal låter det som ...?) till er vagn? Grymt imponerad av Teutonia i såna fall!
    ööö nej.. Ungen som legat i den insatsen är född 2008...
  • Liten med Mindre

September - instämmer i ättiksvatten fanclub. Funkar bra till exempelvis ingrodda träningströjor i alla fall. 1 dl ättika i ett handfat/hink. Låt stå någon timme eller längre.

Vänner - jag sprack faktiskt ingenting som behövde sys i alla fall. Lite svid efteråt bara. Jag var säker på att det skulle spruckit rakt över, eftersom det dels gick från 6 cm till krysta, dels hade BM sagt att hon skulle försöka hålla emot om det nu skulle hjälpa (vilket jag tolkade som hjälpa mot bristningar, hon menade bara att det inte skulle gå för fort, tydligen inte samma sak).

BM var dessutom så bra att när hon fick gå på ett extra jobbpass kvällen efter så kom hon upp o pratade med mig eftersom vi sagt att vi gärna ville diskutera igenom igen. Att komma in 45 min före jobbet var helschysst tycker jag. Kanske får de betalt för det, men ändå.

Jobbigast just nu är väl att kroppen inte är på banan än. Har ont i ryggen som få, och magen är ju (som väntat) inte i form. Det känns som om alla organ trillar omkring där inne o gör ont.

Vänner igen - jo, vi presenterade syskonene à la AW. Jättefin stund, något begränsad av mormors och morfars nervositet, men ändå. Blev rekommenderad det av en kollega på jobbet, och det avgjorde saken.

FruE - massor med ruvningslycka till!
    Snaily - hoppas äggen delar sig väl!

Lappis - blev det visning?

Vickan - heja dig och viktklubben! Det återstår väl att se om några veckor vad som är brist på tonus på min mage, och vad som är kvarbliven choklad. Just nu kan man ju sticka huvudet i sanden.

koko - förstår att du vill sova tidigt. Vi har provat vagnen nu och den är definitivt inte ideal för halvsmält isig snö och frusna spåriga vägar. Liggdelen är rätt liten och mysko designad. Vi är nog överens om att den kan funka fint på sommaren, men är mindre bra för vintern. Nåja, lillkillen (utan namn) är ju liten och det går bra ett tag till.

Nu, surfa lite fler namnförslag så vi får några att pröva.

• start september

Tack för alla bra sandlådetips! Jag ska nog ha mindre mängd än till en vanlig träsandlåda så det funkar nog med säckar. Jag har fått ta över en visserligen hiskelig men praktisk sköldpadda i plast med lock som ska fyllas.

• viktualia

Liten - sånt samtal är ju superbra! Det fick jag också vara med om - barnmorskan, maken och jag gick gemensamt igenom hela förlossningsjournalen i lugn och ro! Viktigt!!

Ego - har just insett att jag måste engagera mig i knipövningar.. gaaa vad trist.. just nu har jag noll styrsel på knipmuskeln...

• Tinga

Som tur var, var det inte vinterkräksjukan maken hade, utan vi tror att det var migrant. Han krätes nämligen bara en gång på fredagsmorgonen, men har haft en dunkande huvudvärk i flera dagar. Vanliga Alvedon har inte bitit alls på den. Och koko ? maken hade inget val angående kring om jag skulle stanna hemma eller ej, för jag smet iväg innan han stigit upp. (Han mådde lite halvtaskigt redan torsdag kväll, så därför ilade jag iväg så fort jag kunde och tänkte att han åtminstone kunde försöka klara förmiddagen själv, så att jag fick jobba några timmar. Kanske egoistiskt resonerat, men jag har ju inte mer än 10 minuter hem, så hade det blivit katastrof hade jag snabbt varit hemma igen.)

Snaily ? det är ju fantastiskt med fem befrukatde ägg av sex möjliga! Jippi!

Fru E ? supergrattis till fin skörd och återfört embryo! Det blir verkligen några (väl) spännande veckor vi har framför oss nu. Hoppas att överstimuleringen snabbt ger med sig mha vila. Kram!

Liten ? vilken liten sötnos! Och vilken förlossningsberättelse! Det var ju väl att det iallafall gick långsamt i början, så att du hann fatta vad som var på gång. Känner du dig nöjd med förlossningen, så här i efterhand? Fick tårar i ögonen när jag läste om Mindre och Grynet. Vilka var hans födelsemått , förresten? Kram och grattis igen!

Snorkis ? kul med ny bil!

Vickan ? lycka till med din äta-rätt-satsning. Låter väldigt klokt och sunt. Känner du att du vacklar får du hojta, så att vi kan peppa dig här.

Muggles ? kul att se dig här igen!

• fru AM

Vickan: Haha - din beskrivning av ligginsatsens utseende fick mig att tänka på gräsliga 90-talsvagnar!
    Men var tapper och härda ut med den ljusgröna - snart kommer trollet egen ligginsats!

viktualia skrev 2010-03-14 19:50:34 följande:
    ööö nej.. Ungen som legat i den insatsen är född 2008...
  • MSW

Hej!

Liten: spännande med förlossningsberättelsen! Jag är redan nervös för att det ska gå fort nästa (när/om) förlossning! Det tar juh en timme till bb här ifrån, och förra gången så hade jag oregelbundna värkar "all the way" så det känns som det kan vara lite svårt att´avgöra när det är dags.. (fast det är det väl ändå kanske...) Mysigt att vara hemma med hela familjen iaf!

Vi har lånat bort A till mormor och morfar över natten.. Se hur det går för mamman... Och imorn är det 1½års kontroll som gäller.. Är det något särskilt man kollar då? Utvecklingmässigt?

Och om ni undrar vad det är för konstig typ som terrar er på Fejjan så är det jag!

Ha en bra vecka!
    Kram Kram!

• FruCicci

Hej!

Men vad trevlig vi hade igår, jag sitter och smilear när jag tänker på det
    Nennemagen och hela nenne strålade Jätte fin var du gumman.
    Hektor imponerade verkligen på mig, vilken lugn liten charmig sak Min galning, som borde vara helt död pga sina svältfasoner, var ju mest överallt
    Mera brunch, jag gillar dessutom det stället, bra och lugnt och stort.

Liten, vilken fin berättelse! Jag blir nästan avundsjuk, jag gillar ju att föda barn och bära dem och hela vidivippen
    Näe jag måste få en trea. Min man är inte alls sugen, han säger verligen NEJ. Iband har jag lyckats få honom att säga kanske, men men.... det krävs nog mycket snack till....

Liten, hur stor var han? Eller liten?

Vickan, jag har missat att du inte har ngn vagn, så det blev att ni beställde för sent då?
    Får du bara hjulen eftersom ni har lånat liggdelen? Varför leverera de inte eran med allt samtidigt?
    Jag hörde att man kunde hyra vagnar.
    Blir den mycket sen kan du ju köpa en skrotvagn på blocket och sälja den igen...

Bra tips AM ag illaluktande plagg. Ättika tar ju bort lukten av cigg i hemmen med, det funkar ju till det mesta
    Du kan verkligen allt inom det mesta! TP med dig vågar man inte.

Ja, nu håller vi tummarna för alla IVFer... Gud vad roligt!
    Nu är det verkligen plussvåg!

Koko, jag hade velat se uppträdandet!!!! Haha!
    Så underbart. Undrar vem av er som var Andreas?

nehepp mina darlings.
    Nog för att det var min tur att sova idag, men ungarna vill ju ha sin mamma mest, så jag vaknade med dem 06, sen skulle maken ta hand om 2 högljuda barn samtidigt, gick så där....så det blev inte direkt sovmorgon, men jag låg kvar i sängen och lyssnade och skrattade för mig själv (nöjt) när maken fick kämpa på (ända till 08.30, hehe he)...
    dags att krypa ner i sängen o titta på tv och sen bara somna

tjingeling

• viktualia

Cicci - vi beställde vagnen för sent. Dessutom är det ny årsmodell och Teutonia har tydligen problem att leverera i förväntad fart. Senaste budet var när maken ringde affärn i tisdags. Då fanns själva vagnen/sittdelen på plats men liggdelen var restad. Därav allt gnöl!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge