• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

kan förresten tillägga att jag lagt ner den "nya killen" började väl känna på mig att han inte var lika intresserad som jag, tillslut tog jag mod till mig och skickade ett sms och frågade, det har han inte ens svarat på

Jättetråkigt, samtidigt känns det skönt att få reda på det nu, innan jag "kärat" ner mig totalt! Men jag blir ändå så snopen, killar alltså, helt PÅ ena vecka och off vecka 2. suck...

• porchez

ska tillägga att jag INTE deppar ihop för det, jag kör på taktiken att kör på för fullt! Träffa vänner, träna eller vara ute och njuta av det fina vädret.

kommer säkert en dag, när jag inte har nåt att göra och då vet jag att känslorna säkert kommer över mig,... men det tar jag då!

Nej nu ska jag dra iväg igen, mot fotningen ska bli så spännande!

• passionsblomman

Hm, ni vet väl att det finns ett barnprogram som skämtar med könsroller och hur man beter sig . Det är två programledare som under sändning överträffar varandra i Killra luktar som... tjejer låter som... och så öer de den typen av "tjej och killbacill-skämt" medan de när de går ur bild egentligen är jättekära...
    Ett ironiskt program alltså.

Jag tror inte den här pojkens pappa är någon sexistisk tölp, däremot skämtar de mycket sinsemellan och det är mycket retsamt och en hel del ironi.
    Pojken går i en klass där de är tre gånger så många tjejer och han har tre äldre systrar, så jag är rätt säker på att han inte har några egentliga vanföreställningar om sin plats på jorden.
    Han är bara i "tejejbacillåldern"
    När han och min son var på disco häromveckan och sov hos honom, ringde de och bad att bli hämtade tidigare. För då var det bara lugna låtar och tjejerna skulle daaaansaaaaa.

Jag tycker egentligen mest att det är skönt att han och min son vid det här laget är så goda vänner och att han är så trygg och hemma i vårt hem att han vågar slänga lite käft och skoja med polarens mors. Även om hans skämt kanske inte just den här gången var roligast på jorden.
    Jag gillar att han är rättfram, oförställd och har glimten i ögat. Sådana människor är lätta att vara rakt på sak med.

Hur det egentligen ligger till med killar och tjejrer, det både vet han nog och lär bli varse om han fortsätter hänga med min son och träffa mig på regelbunden basis.

Tyvärr är väl VÄLDIGT mycket av alla skämt fortfarande rätt efterblivna när det kommer till det eviga "typiskt karlar" och "typiskt kärringar". Eller "tyvärr?" kanske vill vi ha det så?

• Parnassia

Jag undrar så hur det är med Liten!? Har någon hört nåt ifrån henne? Det är ju några dagar sedan Minst kom, så de borde väl vara på hemväg iaf?!

Liten - ho ho!?

Och Vännerfan!? Var är du!? Det börjar bli din tur att rapportera in här lydigt och regelbundet!

• BrudSommar2006

Jag har inte hört från Liten iofs men jag har sett bilderna på FB från första mötet hemma mellan bebisen och storasyster.

Vilket härligt väder, har varit ute med vagnen en sväng men det är fasen nästan omöjligt att ta sig fram här i snö och ishalka.

• viktualia

BS - attans.. bilderna ligger på hennes mans profil och de är dolda för hans ickevänner.. jag som är så nyfiken..

• BrudSommar2006

Vickan, aj då, ja nu ser jag att det är han som lagt ut bilderna, så retfullt. Jaja, fina är de i alla fall.

• BrudSommar2006

Vi får be Liten visa bilden sedan när hon får tid.

• Telis

Vickan, kolla galleriet.

Liten, hoppas att det var okej att jag la upp bilden på Minst i galleriet! Han är jättejättesöt med sina små plirande ögon! Vi ser fram emot fler bilder och ett namn så småningom!

• Telis

Tack för en supertrevlig brunch, tjejer!

Hoppas att du tog dig hem trots allt, nenne! Och jag kan inte nog säga hur fantastiskt roligt det är att få sig dig med en liten mage!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge