• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

HÄr har vi förövrigt också en morgonpigg en! Strax efter 6 tyckte han det var morgon och att vi skulle vakna! EN halvtimme-timme senare så tyckte han att vi skulle "Upp upp upp".. ANnars är det klart roligaste nu alla två ordsmeningar som kommer! Tack tack mamma! Hej hej pappa! Titta många! Hejdå momo osv osv! Så häftigt!

Nu ska vi strax dra på oss ytterkläderna och gå upp och träffa några kompisar i skogen och grilla korv, pinnbröd och banan med mjölkchoklad i! Mums!

• MuffinsTönt

Hej tjejer, vill bara sticka in toppen och säga GRATTIS till många fina ägg EA och Snaily.

Har läst sporadiskt men vet inte vad jag ska kommentera och nu har jag glömt allt. Får önska er en trevlig helg och härlig brunch istället.

• viktualia

MSW - jag har bott på Scandic Alvik ett antal gånger. Fräscht och smidigt nära t-bana. Billigt har jag dålig koll på, vi får kompispris när vi sover där. Mycket god frukost har de i alla fall och har man bil med sig så får man stå gratis i deras garage. Ett tips är att kolla erbjudanden via Ica- och Konsumkort och sånt!

• porchez

hallå i tråden! Hjälp vilket fredagsös det var här igår, läste men hann aldrig med att skriva nånting själv!

MSW- jag bodde på ett jätte mysigt hotell för två år sedan när jag var i Stockholm, låg centralt och underbar frukost. Kommer inte ihåg vad det heter, men ska kolla upp om jag hittar det. Jag har också några planer på en helg i stockholm snart, men sover hos min syster som bor där...

Fru E grattis till äggen!

Idag ska jag iväg och bli proffsfotad, vet inte riktig vad det innebär men här är hemsidan:
    www.modellfotograferna.se/
    www.modellfotograferna.se/

• Fru E

Mugglan-yeeeeeaaaaahhhhhh du är tillbaka

Maken mobbar min klotrunda mage så fort jag klär av mig, tur jag kan roa honom på något sätt

• Fru E

Vickan-vid ett väldigt OM OM OM OM OM OM OM plus kommer jag jubla av glädje men fram till dess puttar jag in de flesta känslorna bakom en dörr och gömmer nyckeln

• Fru E

Blommis-inte klokt vad barn kan kläcka ur sig

• Fru E

Ahhhhh brunch är det därför det är så tyst här ni är ju mitt sällskap idag vare sig ni vill eller inte

• porchez

ja det är därför det är så lugnt i tråden, resterande är väl ute i vårsolen? Har alla lika fint väder som här? Ett par plusgrader, blå himmel och strålande sol, tittar jag ut från fönstret ser ajg människor överallt! Staden börjar vakna till liv efter vinterdvalan!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge