• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Som alltid: ättiksvatten (eller vitvinsvinägervatten) mot dålig lukt på kläder.

Apropå sand se upp så du inte beställer för mycket ... en kompis trodde att hon beställde en (1) kubikmeter, när sandbilen kom så lastade de av betydligt mer än en kubikmeter (visade sig att hon beställt i enheten vikt när hon trodde det var volym hon pratade om). De hade sand så det räckte ...

start september skrev 2010-03-14 16:34:51 följande:

Hoppas alla som ville har fått se lite sol i helgen!Har någon ett husmorstips för en av mina tröjor som luktar svett? Det är en tröja i 60% bommull 40 % akryl som är märkt 30 grader, men jag har tvättat den i 40 grader utan att det går bort. Finns något man kan blötlägga i?Är det någon husägare som köpt sand till sandlåda förresten?
  • start september

För egen del nojas det såklart. Det är drygt två veckor till det VUL jag fått tid för, och fram till dessa är det bästa att försöka förtränga tycker jag. Eftersom jag tar prog två gånger på per dag kan det driva symptom och eftersom jag varit rejält sjuk är jag fortfarande rätt trött så det är jättesvårt att säga något bestämt. Är det som tidigare gånger blir jag illamående hyfsat snart, vilket jag bävar för eftersom jag är ensam en del med lilla tjejen på mornarna, men det är ju i allafall ett tecken på att det går att rätt håll.

• start september

TACK AM! Är det blötläggning eller hälla i tvättmedelsfacket som är bäst?
    Tröjan är den perfekta dölja-svullen-mage-under-kavaj-tröjan så jag är lite desperat...

Noterat angående sanden, vilken mardröm.

fru AM skrev 2010-03-14 16:42:13 följande:
    [citat]
    Som alltid: ättiksvatten (eller vitvinsvinägervatten) mot dålig lukt på kläder.Apropå sand se upp så du inte beställer för mycket ... en kompis trodde att hon beställde en (1) kubikmeter, när sandbilen kom så lastade de av betydligt mer än en kubikmeter (visade sig att hon beställt i enheten vikt när hon trodde det var volym hon pratade om). De hade sand så det räckte ... start september skrev 2010-03-14 16:34:51 följande:
    [/cital

• viktualia

September - sand till sandlåda kan väl finnas på Granngården tex? Eller vad var det du undrade om sand?

Vikten - jaaa shit vad duktig jag känner mig.. *fniss* Näe men allvarligt: Jag har verkligen överviktsproblem och det gäller att försöka engagera sig i det på riktigt. Dessutom har jag en jättelåda i garderoben med "före graviditeten"-kläder. Kommer inte i någon av brallor, alla i stl 40. Gissar att jag drar stl 44 i midjan just nu... kanske 42. Hur som: det känns som att det är på tiden att försöka ändra mitt sätt att äta långsiktigt.. det sa jag förra gången jag bantade också.. och jag vet hur det är: så länge jag mår bra i själen och inte är stressad så är det lugnt. Men förra våren då min mormor dog och det smällde till något alldeles på jobbet samma vecka gjorde att jag spårade ur totalt. Visst var det två väldigt jobbiga händelser inom loppet av några dagar, men man måste ju inte fortsätta dumma sig sen.. hm... Så nu tänkte jag dels sikta på att komma i brallor i stl 40 och dels ge mig själv ett bättre viktmässigt utgångsläge inför eventuellt kommande utmaningar i tillvaron...

• fru AM

start september skrev 2010-03-14 16:46:48 följande:

TACK AM! Är det blötläggning eller hälla i tvättmedelsfacket som är bäst?Tröjan är den perfekta dölja-svullen-mage-under-kavaj-tröjan så jag är lite desperat...Noterat angående sanden, vilken mardröm.
    JAg har bara kört med blötläggning själv så det är det jag rekommenderar. Ganska mycket ättika/vinäger. Och tvätta sedan i maskin.
  • start september

Vickan,

bra tips med Granngården. Vi behöver en mindre mängd än ett helt lass så jag är mer ute efter säckar eller så. Sen är det väl bra om det är lagom grovt och dammfritt så långt det går.

• viktualia

start september skrev 2010-03-14 18:54:12 följande:

Vickan,bra tips med Granngården. Vi behöver en mindre mängd än ett helt lass så jag är mer ute efter säckar eller så. Sen är det väl bra om det är lagom grovt och dammfritt så långt det går.
    såg Bygglov på tv4 och de byggde en sandlåda i förrförra avsnittet. Då använde de sån här sand www.hasselforsgarden.se/konsument/produkter/sand-och-sten/sandlaadesand det såg himla smidigt ut!!
  • viktualia

min följetong med vagnen: Nu har makens kollega lånat ut sin ligginsats till oss. Jag har nog faktiskt inte skådat något mycket fulare.. päronglassgrönt och storblommigt.. ja ja.. det spelar ju verkligen ingen roll... Nu gäller det bara att själva vagnen verkligen kommer också, ska ringa och tjata imorgon.

En annan sak jag måste ringa och fixa är att vi måste ha soptömning oftare.. fniss fniss.. Trollets blöjor fyller soptunnan så varannan vecka räcker inte.. snacka om märkliga problem...

• _koko_

Stort tack för igår tjejer, urmysigt! Så tråkigt att jag behövde gå, men för en gångs skull hann jag hem i tid. Kvällen blev väldigt rolig med många barn och god mat, melodifestival och sen två mycket uppskattade uppträdanden.

Jag gick förbi nya åhlens på vägen hem, och det såg ju väldigt snyggt ut utifrån iaf.

Liten - Wow!

september - Det finns "tvättad" sandlådesand i säckar på de flesta byggmarknader eller till och med Toys R Us, men det är BETYDLIGT dyrare än att köpa på ett stenhuggeri. Vi har köpt vår sand på Molnästra Gård: www.molnsatra.se/sortiment/jord,-grus--sand/sandlaada/sandlaadesand-0-2.aspx

Nu ska jag gå och lägga mig. Ja, det är löjligt, men jag är så sjukt trött just nu att jag måste. Det blev rätt sent igår men inte sov barnen längre för det, och sen har vi varit hos mina föräldrar hela dagen så jag har fått avlastning men ingen sömn.

Kram på er!

• fru AM

Men Vickan: passar den gamla ligginsatsen (från tidigt 90-tal låter det som ...?) till er vagn? Grymt imponerad av Teutonia i såna fall!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge