• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Åh Minst var verkligen ny på bilden i galleriet! *mys*

Kan även meddela att jag har lagt ner VVF och finns alltså nu på fejjan jag med! Fattar ingenting ännu dock!

• snaily

MSW
    Lät som en mysig utflykt för er idag!
    Jodå, jag har sovit rätt bra ändå.

Ooo vilken liten söt Liten-bebis!

Telis
    Berätta nu ALLT om brunchen! Hur såg Nennes mage ut? Vilka var där? Var det god mat? Vad pratades det om? *nyfiken och avis*

• Vännerfan

Parnassia,

Okej, bäst att lyda order då! Jag är här och mår som vanligt!

Har tyvärr inte fått igång min mail under dagen (yahoo), jag som vill se Grynet! (Har länken till galleriet på den.)

Porchez, Synd på killen, men det låter bra att du inte låter dig nedslås!

AM, Jag tror att i mitt fall hade det berott på hur mitt liv såg ut idag om jag hade tackat ja till drinken. Hade det varit en nedåtgående spiral sedan separationen hade jag kanske tackat nej, men hade mitt liv idag känts ok hade jag nog tackat ja. Men man kan ju bara spekulera i hur man hade reagerat.

Jag vill också höra mer om brunchen!

Vem tror ni vinner ikväll då? Anna eller Salem tror jag. Eller hoppas kanske jag ska skriva. Fast Eriks och Johnsons låtar har jag iofs inte hört.

• Telis

snaily, nennes mage var precis som nenne - liten och söt! Det var jag, Cicci, koko, Lappis och AM som var där. Och så förstås Skorpan, Lillebror och Hektor, lika söta allihopa. Jag var på väg med Televinken men sen fick han ett sånt hysteriskt utbrott på vägen att jag åkte hem med honom igen så att pappa fick ta hand om honom. Vi pratade förstås rätt mycket om barn (sorry, Lappis ), om adoption och om hur vi håller tummarna för dina, EAs och PBs små ägg. Och om hur groteskt mätt man blir av alldeles för många våfflor.

• snaily

Telis
    Tack för rapporten! Åååå vad gott med våfflor... *dreglar*

Undrar om jag ska låta maken laga lasagnen helt själv eller om jag ska hjälpa till lite grann ändå...

Blev inget systerbesök idag, minstingen fortfarande sjuk, får hoppas de kommer iväg imorgon och att inte fler blir sjuka och pajar hela fjällsemestern.

• snaily

Lite vin får man passa på att ta också innan man kanske blir ruvare...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge