• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Fru E
    Bara du orkar gå en sväng till brevlådan på måndag (eller tisdag) så.

• Fru E

en liten godispåse inhandlades på vägen hem och 3 böcker

Ja till brevlådan är det bara några meter och friskluft behöver man var dag!

*viskar*
    TD är två dagar innan dig
    *stoppar huvudet i sanden och har svarta trosor och svart papper*

• snaily
    Svart papper var ju en toppenidé! Svarta trosskydd borde man ha också.

Förresten, jag kör med metoderna oro, ångest och förträngning fram tills tisdag. OM det blir ET på tisdag ska jag lägga till en liten del glädje också.
  • Fru E

Fick inte med laptopen hem så lämnar er för ikväll tills maken kommer hem med sin dator

Kram & från grodan boll

• Fru E

Snaily-preciiiiiiiis min metod med jäkla skum känsla att veta att man har ett embryo i sig men inte vågar känna glädje eller hopp

Nä soffan var det igen ja

• _koko_

Ojojoj, grattis EA!! Vad underbart! Nu är det bara resten kvar, många tummar behövs just nu!! Och EA, oavsett vad som händer sen är du Gravid nu.

Sköna diskussioner såhär på fredagseftermiddagen och kvällen.
    Orkar dock inte bidra, måste stupa i säng, man vet ju aldrig hur mycket man får sova.
    Har iaf förberett två pajbottnar till morgondagens middag och efterrätten står färdig i frysen. Skönt, då kan jag bruncha i lugn och ro i morgon!

Puss å Kram till alla och sov gott!

• _koko_

Men vänta nu, det var ju en stackars smygläsare som presenterade sig enligt konstens alla regler för ett antal sidor sedan och knappt blev välkomnad!! Så Välkommen danicalifornia (sidan 646 om någon vill bläddra tillbaka )!

• passionsblomman

Koko, DET har du rätt i- jag tror jag var i min värsta ägg-nojja då...ursäkta och välkommen såklart, danicalifornia-oj vad långt, lika långt som mitt nick. Vad blir det av det? DC?

Iallafall: EA!!!! HEJJA! och shit shit shit vad helt galet otroligt och så alla känslor mellan himmel och jord!
    6 st till frysen! Det måste ju kännas helt suveränt.

Angående överstimulering: min gyn sa ju att hon bara nämnde det för att det FINNS men att EN under heeeeela hennes karriär råkat ut för det. Jamen tjena. Det verkar ju verkligen jätteovanligt när man hänger i den här tråden...

• snaily

PB
    Efter att ha fått tio olika svar när jag ställde frågor till (ca) tio olika sjukvårspersonal under min "överstimulering", så har jag dragit slutsatsen att vissa inte räknar lindrig överstimulering som något konstigt el ovanligt - inte förrän man måste in på sjukhus och tömmas på vätska verkar de vilja kalla det överstimulering. Viss begreppsförvirring kanske...?

Ha så skoj på brunchen imorgon alla!

• passionsblomman

Snigel, som vanligt alltså, olika svar beroende på vem man pratar med.

Åh, jag satt just här och blev alldeles blankögd över alla embryon som just nu finns och som vart och ett SKULLE kunna bli den där lilla bebisen både till en liten snigel och till en MC-spätta... Jag ÖNSKAR så att det blir så!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge