• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Fru E skrev 2010-03-12 21:02:48 följande:

.skum känsla att tekniskt sett vara på smällen men ska man vara glad, upprymd, orolig, ha ångest, ledsen, förtänga det ahhhhhhhh
    Jag drabbades av samtliga dessa känslor när jag insåg att jag var på gång att plussa... så allt är tillåtet!!

GRATTIS till dagens spännande händelser!!!!!!
  • viktualia

och till alla brunchare imorgon:

JAG vill vara där med ER!!!!!!!!!!!!!!!!!

*snyftar HÖGLJUTT*

Ha det bäst, ät och njut av sällskap och mat åt mig också!!

• Lapinette

Fru E - grattis till toppen embryot och till de små eskimåerna. Det är gott att ha lite i frysen!

• passionsblomman

Mitt barn och hans polare fick ju våfflor till mellis idag. Polaren sa "va tar DU en också" till mig och jag undrade då om mammor inte ska få våfflor?
    Nä, sa han, killar får smaka tjejer får baka.

!!! Va!

Sedan, när han ätit många våfflor nog för att ha råd att kosta på sig lite extra kaxighet, la han till:

Killar får tårta tjejer får gråta!

När hans pappa kom och lämnade hans natt-attiraljer sa han i sin tur till sonen: Här har du din tandborste. Jag använde den lite i toan först, men det är väl inte så noga...

Undrar vart den ungen fått sitt skämtlynne ifrån...

Jag för min del har lovat unge herr lustig att han och min son skall lejas att storbaka, för att sedan, när alla mina tjejkompisar kommer på kafferep få den äran att servera oss alla hela dagen. De ska ha små förkläden och se mycket artiga ut under hela tiden samkvämet pågår. Och själva får de morötter som de får inmundiga i köket bredvid spisen EFTER att de diskat all disk.

• BrudSommar2006

God morgon, varför har vi begåvats med två lika morgontidiga barn som båda vaknar halv sju, gäsp. Förut kunde Astrid sova lite längre så att jag kunde ligga kvar och knuffa upp maken med Iris men det var visst ntbörjartur...

• start september

Grattis till Fru E och embryot! Böcker på soffan låter fantastiskt tycker jag, försök njuta!

Oj vad spännande det kommer bli med alla TD så småningom!

Jag såg minsann skymten av en fuldansande Muggles, skönt att se dig här.

Morgonpiggt barn även här, suck.

PB, jag hade fått spel på ungen. Vissa saker är bara så dumma att skämta om.

Ha en trevlig brunch!

• muggles

EA och Snaily: håller alla tummar och tår för er - har förstått att ni har fått embryon tillbaka. Stor kram!

Lappis: blev det ingen huslänk?

• snaily

Oj vad jag var morgonpigg idag. Har redan varit uppe en lång stund och fixat och trixat. Men nu hörde syrran av sig, ett barn är kräksjukt, så då kanske de inte kommer idag ändå. (?) Kanske inte ett dugg bråttom att städa för mig alltså.

Muggles
    Jag har inte fått tillbaka något men HOPPAS på att få det på tisdag - de långtidsodlar mina fem, kanske kanske är det något som överlever så länge. Livrädd för att de ska ringa från Falun redan idag och säga att de slutat dela sig.

Satt och läste jättemycket om IVF och embryoodling på en amerikansk sida igår kväll, ju mer man läser desto mer inser man hur vansinnigt mycket som kan gå fel och vilket otroligt mirakel varje graviditet är.

• MSW

Välkommen till DC! Jag har nog heller inte hälsat ordentligt.. Och jag skyller på att jag är inne och skriver lite för lite här i veckorna för att komma ihåg allt jag tänker när jag läser!

Pb: Jag vet inte vad jag hade gjort om någon sagt så! Inte ens ett barn! Jag blir så mörkrädd att det finns sådana människor! (och i det här fallet verkar det juh komma från pappan).. Jag förstår verkligen inte hur man på någotvis inte kan tycka att det bästa vore att alla var värda lika mycket! (oavsett kön, religion, etnicitet, läggning osv) ALLA är människor!!

Fru E: Så härligt med alla reserver i frysen!! Fast jag hoppas att de inte ska behövas, helst inte ens till syskon, för det ska juh gå av sig själv nu!

Snaily: Hoppas så att det blir ett tillbaka (och resten till frysen)! Jag är helt säker på att era problem nu är lösta då de har fått hjälp med flörtandet!

Jag har nu fått reda på att min födelsedagspresent från maken kommer innebära ett besök i sthlm, natt på hotell, har ni något hyffsat billigt, men prisvärt (fräscht alltså ) hotell, med en grym frukost, antingen inne i stan, eller åtminstone i närheten av tunnelbana eller pendel..?
    Gör juh inget om det har helt ok mat/restaurang, då vi väl behöver äta middag också..

• MSW

Snaily: Har du kunnat sova något inatt eller bara oroat dig? Tråkigt med kräk i systerns familj!

Mugglan: Lappis postade länken här i tråden, då hon redan innan har visat den här, men jag kommer inte ihåg vilken sida, och hittade den inte när jag kollade bakåt! Hur är det med dig annars nu? *kram*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge