• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

BS - jag tror inte maken har lust och jag är faktiskt lite feg. Är rädd att jag kommer att kära ned mig och vill köpa. Ska dock ladda ned bilderna och följa budgivningen. Som jag brukar göra när jag har sett ett hus jag gillar. Visade för min bror igår som tyckte som ni - gå och titta.

• Lapinette

Maken har åtminstone gått så långt i tankarna att vi ska sätta en budget. Kolla hur mycket vi har råd med och tycker att vi kan lägga ut på ett hus + dess omkostnader. Men jag tror ändå vi blir kvar här tills det är dags för barn.

• viktualia

Lappis - jaaaa roligt att gå på husvisning!!!

Liten - kära nån vilken historia... men eftersom jag öppnade mig från 2 cm till att Trollet var ute på 1 h 45 min så har jag en bild av hur det är... Det där med förlossning är lite lagom okontrollerat... hm...

Om jag ska föda fler barn hoppas jag att jag slipper ligga i sängen och ha CTG på magen hela tiden... det gjorde ju värkarna värre eftersom jag inte kunde röra mig. Och födde gjorde jag i typisk gynställning... kunde aldrig testa pallar, hulahular-rörelser eller liknande... Min variant är inget att rekommendera.. men det gick ju det också...

Snorkis - Profylaxkurs är nog jättebra. Själv hann jag bara se den rätt fåniga DVDn - just nu är den utlånad med hon som har det har fått barn nu så är det nån annan som vill låna så säg till!! Plus att jag läste den boken och Att föda. Känner igen mig SÅÅ mycket i det du skriver om att vilja hoppa av.. fniss.. det ville jag särskilt efter att vi hade varit på studiebesök på BB... men på något sätt kommer man ut på andra sidan levande...

Ore - dåligt med rumpdaller om du kommer i tightaste jeansen. Själv drog jag igång Viktklubb igår. Inte så mycket för att verkligen banta utan snarare för att se till att äta rätt. Rotade lite på nätet och konstaterade att helamning betyder att man behöver 500 kcal extra per dag. Dvs jag kan äta rätt mycket innan det blir FÖR mycket...

• BrudSommar2006

Lapinette, jag älskade att gå på visningar! Jag tyckte att det var så roligt att se hur folk bor och få lite inredningstips (eller inte). Jag saknar det verkligen nu, maken säger att det
    är väl bara att jag går på några i alla fall men det blir ju inte av nu med barnen! Dessutom tycker jag att det är jobbigt att man alltid måste ge sitt mobilnummer så att de ringer och kollar sedan. Man kan ju alltid ge fel nummer förstås men det känns inte riktigt rätt.

• BrudSommar2006

Hm, CTG på magen verkar inte vara någon höjdare, tur att man har sluppit det. Iris hade skalpelektrod så då var man ju lite begränsad där också men nu sist så slapp jag ju allt sånt. De hade satt infarten i handen men hann ju aldrig koppla in något.

• BrudSommar2006

Vickan, lycka till med Viktklubb! Ingen skulle behöva det mer än jag men jag orkar inte.

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-03-14 12:36:57 följande:
    Vickan, lycka till med Viktklubb! Ingen skulle behöva det mer än jag men jag orkar inte.
    *skickar över en STOR dos motivation*

Själv tänker jag att det mest handlar om att få ordning på mina matvanor igen. Har ätit en massa godis och skräpmat under graviditeten och behöver skärpa mig på den horisonten. Förvånades storligen över midjemåttet igår.. när jag var som smalast efter mitt stora bantningsprojekt mätte jag 86 i midjan. Nu när Trollet hunnit bli drygt tre veckor är läget inte värre än 93 cm! Tjohooo!
  • start september

Hoppas alla som ville har fått se lite sol i helgen!

Har någon ett husmorstips för en av mina tröjor som luktar svett? Det är en tröja i 60% bommull 40 % akryl som är märkt 30 grader, men jag har tvättat den i 40 grader utan att det går bort. Finns något man kan blötlägga i?

Är det någon husägare som köpt sand till sandlåda förresten?

• start september

Liten, vilken spännande förlossningsberättelse! Hur var det förra gången, var det långdraget då?

Vickan, vad duktig du är som tar tag i viktklubben lite försiktigt nu. Jag slarvade hela förra graviditeten och var så dum att jag fortsatte med det under amningen, så nu går jag in nästa graviditet med några kg mer än förra gången vilket känns lite trist. Önskar att jag tänkt till som du!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge