• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Liten: Oj, det gick verkligen jättesnabbt på slutet. Ketchupeffekt i kvadrat Otäckt med att han var blå, dock... Mindres godkännande låter hur sött som helst!

*ska ila in till galleriet och kolla bilden så snart jag kan*

Fru E: Härligt med ett gäng eskimåer till frysen också! Men hoppas att de inte kommer behövas

Låter som en riktigt trevlig brunch ni hade. Någon gång (snart förhoppningsvis) så måste jag och lillkillen ta oss till hufvudstaden för att vara med och bruncha

Porchez: Häftigt med modellfotografering! (Hade planerat att göra något sådant om jag inte blev gravid när jag blev... )
    Synd att killen inte verkade vara intresserad, men hellre att han visar ointresse efter någon vecka än efter flera månader iaf...

Får nog förresten krypa till korset angående mitt rumpdaller, och inse att det kanske inte är så illa. Ställde mig på vår opålitliga glädjevåg, som visade förvånande litet. Alltså var jag tvungen att prova mina två tightaste jeans, och de gick på!!! (Säger inte att de satt bra, men de gick på iaf ) Ska nog titta in hos BM imorgon när jag ändå är på BVC, och fråga om jag får väga mig där...

• Ore

Snorkis: Jag fick höra att det är bra att byta ställning ofta under förlossningen. Jag varierade mellan att ligga i gyn-ställning, stå på knäna med ansiktet mot sängens uppfällda ryggstöd, stå upp och göra "hula-hula"-rörelser med höfterna, samt ligga på sidan... Ibland kan tydligen en position vara bättre än någon annan, men förändringen i sig är tydligen också bra.

• fru AM

Kan också rekommendera förlossningspallen. Man ser inte snygg ut på den - men det är väl det sista man tänker på just då ...

Telis: Nya Åhlén i nya huset har öppnat (i fredags). HAr verkligen längtat efter det för jag gillar Åhléns - men jag trodde i min enfald att det var HELA huset som skulle vara varuhus - inte "bara" tre plan som det nu är. "Lite av allt och inte rätt grejer för mig" var mitt första intryck igår - men jag ska botanisera i lugn och ro i veckan som kommer, under någon Hektors sova-i-vagnen-perioder.

Idag: Babysim - näst sista gången. Idag ska bebisarna dyka och man ska SLÄPPA dem under vatten ... Superläskigt. HAr drömt mardröm om att jag hade en tam liten hamster som jag tappade i vattnet (havet) och dök ner och fick tag i och livräddade ...

• Vännerfan

Liten, Tack för din berättelse! Vad duktig du var! Förstår att du blev rädd när du fick krystreflexer så snabbt! Sprack du något eller gick det bra ändå? Hur lång tid tog det förra gången? Kul att ni introducerade bebisen för Mindre a la AW och att det blev en fin stund!

Snorkis, Grattis till nya bilen! Profylaxkurs är superbra!

Ska förbereda oss för att åka iväg på kalas nu. Kram!

• Lapinette

Tack för en supertrevlig brunch och till nenne säger jag bara "åååååååhhhh, vad söt du är som gravid!!!!" Sen charmades jag totalt av Hektors som satt och flörtade med mig hela tiden. Ingen fara med allt barnsnack, helt naturligt att det blir så och vi pratade ju faktiskt om en hel del annat också ... precis som här på tråden.

Själv knatade jag hem från brunchen (för att stilla ångesten över att ha ätit för mycket våfflor!) och la mig på soffan och såg ett avsnitt av the Wire innan vi gav oss ut till min brorsa och födelsedagsmiddag för min gudson. Japp, det var bara att trycka i sig ännu mera mat. Brorsonen blev iallafall jätteglad över sin födelsedagspresent - biljett till Bounce i Globen. Kul med en brorson som älskar dans.

• BrudSommar2006

Liten, vad märkligt att det ändå började hyfsat lugnt och att ni hade några timmar på er hemma att fundera på att vila och så gick det helt plötsligt jättefort sedan!

Jag vet ju iofs inte vilken del som gick fortast för mig heller men från nio cm och till Astrid tittade ut tog det ju i alla fall drygt en halvtimme av totalt två och en halv timme från första värk så någonstans där i början bör det väl ha gått fortast.

AM, är det inte en kursomgång till efter den här då? På Vattenhuset där vi går är det tre kursomgångar på sju gånger den här terminen, sista kursen börjar i början av maj.

Jag instämmer med Vänner, och många andra här i tråden också vet jag, profylaxkurs är fantastiskt!

EA, hur känns det så här dagarna efteråt? Har magen återfått normala proportioner?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag är avundsjuk på er brunch! Hur blir det, ska ni gå på visningen av huset?

• Lapinette

Liten - grattis igen och vilken förlossning!!!

AM - har sett bygget av Åhléns men ska nog försöka ta mig dit och se resultatet också (invändigt).

Härligt med söndag och sol!

• BrudSommar2006

Astrid sover, jag lagar lunch och Iris är ute och gungar med sin pappa tror jag, ute är de i alla fall. I morse planterade vi några luktärtfrön i en kruka, hoppas att de tar sig, annars blir hon nog besviken.

• BrudSommar2006

Själv kommer jag aldrig längre än till närmsta centrum längre och knappt det. Vissa affärer börjar jag faktiskt sakna men vet inte hur jag skulle ta mig dit, känns helt oöverstigligt faktiskt, så det får vara tror jag. I alla fall de som kräver tunnelbana, tycker alltid att hissarna är ur funktion vart man än kommer och läbbiga är de också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge