• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

hej Izzie!!!!

Vickan
    hahaha ja men då så! Ni har ingen skottkärra då?

PB
    Gött! Då börjar det hända något! Ska du på VUL den här veckan och lämna blodprov?!?

Lappis
    Ja, men jag tänkte kvart i 3 att om jag går nu så är det lugnt, för det tog drygt 20 minuter att gå. Sen gick tiden jävligt fort ändå så jag vet inte vad som hände och vi hade nog hunnit till centralen med tunnelbanan om det inte var för att det var några töntar med barn som aldrig kunde betala i spärren och höll på och irritera ihjäl mig så då missade vi ett tåg och sen var det 9 minuter till nästa och .. jaja. Nu är jag hemma igen. Tur jag har ett sparkonto att nalla av för jag åker ju till Åre på onsdag med jobbet som ska genomlevas...

Synd på huset, men känns det inte rätt så är det inte rätt.

Snorkis
    sorry, jag menade inte att vara klämkäck om förlossningen, jag kände bara lite Obama-influenseer ? YES WE CAN! Som det stod i boken, det svåra är att bli gravid (även om det inte är det för de flesta, men det ska ju klaffa en hel del) och om vi har klarat av det så är det det största problemet avklarat. Vi kommer klara det här också! Vi kommer tro vi ska dö, gå av på mitten och ångra oss men det måste vi ta oss igenom för att träffa den lille/lilla parveln som bor härinne. Och när vi klarat det, WOW! Det måste vara en sån underbar känsla!

• Cuddly

Hallå hallå,
    Här hoppar jag in och planterar mig. Låter som en trevlig tråd detta. Jag har skostorlek 36 eller 37 (och under graviditeten var jag till och med uppe i 38), praliner är super goda och jag tycker om dem med blåbär eller annan bärig smak... kaffe är också en höjdare, jag bor i västerbotten strax utanför umeå med min man2be och vår härliga lilla dotter. Vi planerar bröllop, men tar det lungt, Kan tänkas att vi gifter oss om ett eller två år. Är det några fler från ume-trakten här inne och skriver?

• Ore

Hej hej Cuddly! Du har samma skostolek som mig och Lapinette. Och blygdklämma var något vi diskuterade för några månader sedan, angående att gå en bit längre än att "bara" hålla tummarna...

Oups, nu har min son ledsnat på att sitta vid datorn. Hungrig, skulle jag gissa...

• Vännerfan

Lappis, Men vad bra att ni gick och tittade då! Det är ju som sagt nästan alltid så att det inte är som man tror när man ser det i verkligheten. Sen får man ju en vana för att titta också. På nästa hus kommer du ju säkert kolla redan på nätet var man kommer ut på altanen.

Izzie, Kul att du tittade in!

Nenne, Attans med missat tåg!

Liten, Men vad skönt att du slapp bli sydd trots att det gick så fort! Måste säga att jag fick lite kalla fötter när jag läste din förlossningsberättelse. Som att jag först då insåg att det snart är dags för mig också. Kanske redan idag eller inatt, eller i varje fall väldigt snart... Men det gör fortfarande inget om det dröjer. De flesta verkar tro att mitt onda försvinner efter förlossningen, liksom "men snart är det över och du kan gå som vanligt", men jag är ju rätt säker på att det kommer göra bra mycket ondare efteråt, så av den orsaken har jag inget emot att vänta lite till. Om man inte kan föda barn samtidigt som man håller ihop benen iofs, men det lär nog inte gå så bra... Sen är man ju nyfiken på bebisen och det ska verkligen bli jättekul när den kommer, men andra gången vet man ju liksom att den kommer ut någon gång, det är inget man tvekar om (som första gången), så därför orkar jag vänta. De här två veckorna jag varit hemma har dessutom varit jättesköna med en massa egentid och bra för mig mentalt. Nog om det.

Sept, Hoppas verkligen att det går vägen den här gången!

• Vännerfan

Välkommen Cuddly! Tror inte vi har någon mer här inne från Ume-trakten. Hur gammal är er dotter?

• Vännerfan

Nu måste jag logga in på Försäkringskassan och sen ska jag lämna på dagis. Fasen, det är skitkallt idag igen(minus 8)!Tjingeling!

• nennesjuttioåtta

hej Cuddly

Jag har redan kopplat på blygdklämman för både PB, Snaily och Fru E (EA) som är igång och ska eller redan ruvar. Viktigt! Bevisad effekt!

Vänner
    jag kände förra veckan som att foglossningen hade blivit bättre. Men igår gick vi långpromenad (visserligen med bältet) i solen och det straffade sig hela kvällen och natten sen. Men hur tänkte du göra på förlossningen, vilken stälning och sånt känns bäst? Jag hade siktat in mig på stående, halvstående eller kanske t o m pallen men vad göra om man har så ont som du?

• Cuddly

Tack för det varma välkomnandet.

Vännerfan: Våran dotter är 1 år och 5månader. Hur gammal är ditt/dina barn?

Var är ni alla bosatta?

• nennesjuttioåtta

cuddly
    det är många gånger hemligt, men alla är nog långt söderut från dig sett.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge