• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Koko, ja usch! hormonpundare, det är det man är...

Egentligen borde min sambo känna sig helt luttrad - han är ju van att ta hand om överdoser, påtända och avtända helt i vardagslag.
    Själv har man ju också plockat en del kanyler och små påsar med vitt pulver från butiksgolvet i Stockholmsnatten.

Man kanske kan sälja sitt Puregon ifall det blir något över?

• Fru E

Snabbt inlägg innan alla möten och hemgång vid lunch

Titulerar mig fortfarande Grodan boll och går lika fort som en snigel Nennes blygdklämma kommer väl till pass efter mitt lilla hormonutbrott igår i soffan där jag erkände för maken att jag är livrädd för att det ska misslyckas. Efter tårarna sprutat klart så sa maken "men eftersom jag hade rätt om antalet befruktade ägg så måste jag ha rätt i att det här lyckas med" så nu har jag lugnat mig lite lite.
    Men det blev en kompromiss idag på jobbet eftersom jag inte tagit med datorn hem i fredags, så snigelfart i all gång, mycket sittande och hemfärd vid lunch till soffan.

Hur länge brukar överstimuleringen hålla i sig

Kram till alla

• Fru E

Visst är det så att överstimuleringen inte påverkar utgången på påskägget

• snaily

Grattis till bilen Snorkis!

Kul att du känner dig peppad inför förlossning Nenne!
    Men skräp med foglossningen.

Lappis
    Skönt ändå att veta att det huset inte var nånting för er.

Cuddly
    Välkommen! Jag har en hund som kommer från Umetrakten.

Mer ego:

Lyssna på den här skräckhistorien - snacka om nervpåfrestande måndagmorgon...
    Blev väckt av mobilen kl 7.25 men hann inte svara - dolt nummer. Kan ju inte vara någon annan än Falun som ringer vid den tiden. Till saken hör i och för sig att jag mailade dem en fråga i lördags, så teoretiskt sett KUNDE det ju vara det de ringde om men det var inget jättebrådskande och dessutom något de borde behöva diskutera med en läkare först, och läkare (inbillar jag mig) släntrar väl in på jobbet nån gång framåt 8. Däremot är säkert embryologerna morgonpigga och har redan kollat våra ägg och sett att alla har dött - tänkte jag.
    Drygt en timme senare ringer de tillbaka, och det gällde min mailfråga och inte äggen, vi ska alltså dit imorgon som planerat, tjohhoooooooo! (Om de inte ringer igen imorgon bitti kl 7.25 och säger att alla ägg har dött - man borde fasen få guldstjärna för att man inte bryter ihop totalt av det här!!)

• snaily

EA
    Se ovan!
    Tror också maken din har rätt!
    Min överstimulering blev bättre efter 5-6 dagar, men om man blir gravid kan det sitta i längre.

• nennesjuttioåtta

snaily
    WOHOOOOOO!!!! Yes, yes, yes!
    Skum dröm!

E
    jag har hört att en lätt överstimulering endast är ... bra!

Undrar hur det går för Frumuffins! Dags för RUL där med! Tror det var idag va? HOHOOOOOO?!?!

• nennesjuttioåtta

nu: produktionsmöte!
    Tjingeling!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge