• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vet ni vad??!!! (sa farbror Melker) De närmaste fyra veckorna ska jag bara jobba 4 dagar i veckan ! Känns jääääkligt skönt!

• muggles

Liten: läste din berättelse och ååååhhhh, vad jag är avundsjuk! På en bebis till och på att Mindre fick ett syskon. Grattis igen!

• Lapinette

nenne - när genomgick du det där??!

• passionsblomman

Det är en resa. En lång och påfrestande och smärtsam sådan. Det är mycket därför jag är i den här tråden. Här pratar vi dagligen om vår längtan, oro, besvikelse och alla detaljer omkring. Om du hänger här lite kommer du att märka mer av hur vi alla mår i våra olika situationer. Det är en pågående process och tråden har funnits i många år.
    Själv har jag nött hål i huvet på alla här med mig och mitt i sådär ett år nu.
    För min och min sambos del handlar det om att vi försökt få ett syskon till vår son utan framgång. Han är nu nio år och "sekundär barnlöshet" är ett begrepp i vår värld.

Den här tråden betyder oerhört mycket för mig. Här är jag trygg och inte ensam om allt jag går igenom. Här finns folk som hejjar på mig och som faktiskt på riktgt bryr sig om hur jag har det. Precis som jag har hjärtat fullt av alla deras bebisar, deras längtan och allt mellan himmel och jord som pågår i deras tillvaro. Det är en oas och ett andningshål.

Cuddly skrev 2010-03-15 09:20:17 följande:
    passionsblomman: ah... ja, men då är jag med på noterna. jag har förstått att det är allt mer vanligt idag med ivf. har en bekant som gick igenom det. hon sa att det var hemskt påfrestande på kroppen och dyrt. hur upplever du att det är?
  • Cuddly

Lapinette: hur länge har du väntat? och varifrån adopterar du/ni? (me = super nyfiken)

• _koko_

Hahahaha, vad ni drömmer!!

Och ja, nenne, jag var skitsnygg i knallrosa leggings, korsett och lila mockastövlar (det enda som saknades var lösrumpan, fr MY GOD vilken rumpa den bruden har!!!)! Killarna var grymt imponerade av att vi hade hunnit öva in ett helt dansnummer på 10 minuter och vi var impade av att de körde sitt nummer (fairytale) a capella, så det var verkligen lyckat!

snaily - ÅÅÅÅÅHHHHH, nu är det så nära!!! Fan, jag är nästan lika nervös som när jag själv väntade på ET... Är du säker på att du vill ha besök den helgen vi pratade om? Tänkte att det ju är precis innan testdag... OM du fortfarande tycker att det är en bra idé har jag ordnat det nu så jag kan åka to-sö.

• Cuddly

passionsblomman: ja... jag uppskattar verkligen mycket mer att det gick så oväntat fort för oss att på lillbus. vi trodde att det skulle vara lite kruxigt och väntade att vi skulle ha det svårt med att få barn eftersom att jag har haft en sådan enormt oregelbunden mens som i bland har varit obefintlig. Men, hon kom halvt om halvt oplanerad... När jag får höra hur jobbigt det är med ivf så uppskattar jag verkligen att jag inte behövde. Håller tummarna för er alla... tittar in senare. Nu måste jag plugga!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge