• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

AM
    Den frågan kan jag svara på!
    OM de överlever ända till dess, om om om - så blir det på tisdag. Kommer vara livrädd på måndag att få ett samtal från Falun med dåliga nyheter.

• snaily

AM
    Tycker du ska försöka ta en drink med exfrun - om inte annat bara för att få se makens förvånade min när du berättar!

• passionsblomman

AM, jag måste säga att jag tycker det vore en härlig seger för mänskligheten ifall ni tog den där drinken. Fråga henne! Vad kan hända? Hon säger nej...
    Jame då har du ju hängt ut den vita flaggan iallafall.

• fru AM

Snaily: åh vad jag håller tummarna för äggen!

Ang exfrun så tänkte jag som så att om hon nu av någon anledning nobbar min drinkförfrågan så vet hon i alla fall att JAG vill "sluta fred" och det kan ju underlätta kontakten och lätta upp stämningen på tjejmiddagen.

Så det var fem befruktade ägg alltså! Med ISCI? Och långtidsodlade? Det här går nog hur bra som helst ska du se! Hejarop från mig och mina fredagsmysande smådårar!

• fru AM

Haha - är du i mitt huvud, PB!?

passionsblomman skrev 2010-03-12 18:50:29 följande:
    AM, jag måste säga att jag tycker det vore en härlig seger för mänskligheten ifall ni tog den där drinken. Fråga henne! Vad kan hända? Hon säger nej...Jame då har du ju hängt ut den vita flaggan iallafall.
  • viktualia

vänner - jag blöder inte mycket längre...ingen fara med mängden alltså.. men det vore att najs att bli "blöjfri"

PB- bra tips om hur man råddar blöjfri lirare.. ska fundera över när detta ska ske

PB - din pappas kommentar var bara FÖÖÖÖR bra.. min mormor, numera saligen hädangången, kunde kläcka ur sig sådana smarta grejer... det gällde att ha kvar fötterna på jorden och inse att hon tyckte om mig trots kommentarer om min figur...

Bäst var när jag tog studenten och hon hade sytt min studentklänning. En kompis berömde hennes syarbete och sa att det blivit en fin klänning. Mormors svar var " jaa vi var ju tvungna att sy en klänning åt henne, för hon är ju så tjock så det finns inga att köpa åt henne..."

Kompisen visste att jag drog stl 42 på den tiden.. och visste INTE vad hon skulle svara.. ehum...

Ego - är så GLAD över min utflykt till jobbstaden. Två nya skojiga dejter är inbokade nästa vecka. Är så glad över detta att jag inte ens dras ner av att vagneländet inte kommit... och att makens kollega inte kunde låna ut deras mjuklift sen heller..

• fru AM

Lappis: innan jag glömmer det och innan jag släcker ner datorn: din tänkta meny för festen lät ju helt superb!!!

Nu har jag lagat storkok till Hektor (orientalisk kycklinggryta) hällt upp i burkar och ska frysa in - äntligen sjunka ner i soffan och glo på något. Kanske en liten whisky. Go'kväll ch go'helg-kram på er!

• Fru E

Lappis-kan garantera att min mage är större än din just nu har den ett format av en mindre boll vilket kräver klänning på jobbet och en vaggande långsam gång som jag skyller på en påhittad sträckning i ryggen

• Fru E

Snaily-grattis till 5 fina ägg!!!!!! Tänk att det lyckades så bra denna gången

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge