• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    Ore skrev 2010-03-16 11:10:07 följande:
    Gårdagens stora händelse hos oss var lillkillens grötdebut Han försökte suga i sig den, gick väl sådär, men ner kom det i alla fall. Idag var han riktigt duktig, svalde bra!
    Alltså.. detta med "Gårdagens stora händelse" triggade en massa grubbel om vilka perspektiv man har som föräldrarledig och hur konstigt vi värderar vardagliga händelser. Att han ätit sin första grötportion är väl egentligen mkt större än en massa jox som sker på arbetstid...

.. hade tänkt filosofera kring detta, men just nu äter Trollet och sen ska vi dra till BVC.. så jag får nöja mig med detta korta inlägg..
  • BrudSommar2006

Just nu tittar Iris på Saltkråkan all tid vi tillåter. Detta har fått mig att vilja ut i skärgården mer än någonting annat i sommar! Vi är ju normalt sett på Öland mestadels men där finns ju ingen skärgård och inte är vi speciellt nära vatten heller. Det finns inga såna mysiga små stränder eller klippor alls.

• Lapinette

BS - kanske hyra ett hus ute i skärgården ett par veckor i sommar?

• passionsblomman

Jag sitter på balkongen i min flanellpyjamas och dricker kaffe!

Det är förvisso svinkalla nätter, men solen VÄÄÄÄÄRMER!

Inatt drömde jag att jag hamnat i ett koncentrationsläger och måste överleva, så jag tänker gå tillbaka till balkongen och andas lugnt och ta in det befriande faktumet att jag INTE sitter i fångläger.

• Parnassia

Nu har jag lämnat alla papper till revisorerna om årsbokslutet i föreningen där jag är kassör! Så skönt! *nöjd som tusan*

Nu kan korven komma ännytajm!

Dessutom fick jag tid till kattens vaccinering på torsdag kl 13,45 och dagis sa OK att ändra E:s tid från 9-14 till 10-15 så att det funkar!! Ville ha det gjort snart för att veta att jag hinner även det pre-korv.
    Kanoners!

Detta är en bra dag tror jag! Mao kommer Telismannen hitta sin ring och allas undersökningar kommer också gå bra!

Kram den som behöver och/eller vill!

• Snorkfröken77

Parnassaia & Ore - Shit vilka bra listor! Precis vad jag var ute efter, har kopierat in det i ett mail och mailat hem sen ska jag sammanställa ikväll. Ni är guld värda!!!

Status badrum - Chefen på byggfirman kommer hem till oss imorgon för att dokumentera, han skulle även ta med sig en röris. Maken säger att han hade inställningen att de ska fixa det så nu hoppas vi att det är enkelt att åtgärda.

Samtidigt ska vi få hem en värderingsman imorgon, hoppas hoppas han värderar upp huset rejält

Idag ska vi hämta nya bilen, wihooo, ska bli jättekul!

• Snorkfröken77

Parnassia igen - Vad härligt att få "bocka av" sånt där innan korvens ankomst. Måste kännas jätteskönt!

Är det inte dags för rapport snart från någon av dagens stora händelser i tråden? Hoho?

• viktualia

dagens knas: kom inångades på BVC med andan i halsen, sköterskan noterade att vi fått vår vagn och jag sa något om lånad men ful mjuklift.... vad jag inte tänkte på är att den här hålan är LITEN och sköterskans kommentar var alltså: har ni lånat den av "förnamn på mamman/makens kollega"? Ehum... jaaaaaa *skäms lite*

dagens fynd: amningskudde med mumintyg för samma summa som ni andra betalat. perfa pinal!! redan nöjd!!

dagens frågetecken: när ska man byta blöjstorlek till sonen? typ snart är nog svaret...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge