• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

fastnade framför "dating in the dark" vilket skämsprogram! Super jobbigt att kolla på, trodde inte att det skulle vara bra heller, men något mer pinsamt i TV väg har jag nog aldrig sett

• Fru E

Porchez-jag såg förra gången med och den var liiiiiiiite bättre än den här, men japp pinsamt hur vissa beter sig

• porchez

koko - haha I know, man tar vad får vid en separation Exet var väldigt snabb med att erbjuda mig TVn, den gamla såklart!
    Sen kan jag säga att det är OMÖJLIGT att hitta snygga TVbänkar som passar till tjockTV...

Nu ser jag ju inte riktigt ur så där varje dag har ingen egen sminkös som ordnar till mig varje morgon

• MSW

Åh vad härligt med alla glada besked!! Håller tummarna för att allt ska gå bra framöver!

Bs: Vi hade helt enkelt inte lämnat honom på dagis då, för jag började inte förrän vid halv 12.. Och jag hade ingen lust att gå ut och stå och småprata med fröknarna någon längre stund.. De var dock kvar tills han skulle börja dagis, så jag behövde inte gå särskilt långt för att lämna honom!

September: trodde att du ville avvakta, men som sagt, det är bara att säga till!!

BF-lista

Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkfröken 28/7 2010
    Nenne 10/8 2010
    Blivande fru Muffins 13/8 2010

• MSW

Och porchez glömde jag juh! Himla nice bild! Och trevlig inredning, och det är väl inget fel på tjock-TV?! (försöker jag övertyga maken om.. Det och att man inte köper ny TV förräns den gamla går sönder)..

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och komma i stämning inför desperat housewifes! Sen sängen, för imorgon ska jag upp tidigt, börjar 6.30!!

Sov gott!
    :-P

• porchez

Fru E skrev 2010-03-16 20:30:27 följande:

Porchez-jag såg förra gången med och den var liiiiiiiite bättre än den här, men japp pinsamt hur vissa beter sig
    Jag hade ju trott att syftet med programmet var att utseendet INTE har någon betydelse, men det är ju verkligen tvärtom! Mer utseende och ytliga människor får man leta efter *skakar oförstående på huvudet*
  • viktualia
    MSW skrev 2010-03-16 20:44:56 följande:
    Och porchez glömde jag juh! Himla nice bild! Och trevlig inredning, och det är väl inget fel på tjock-TV?! (försöker jag övertyga maken om.. Det och att man inte köper ny TV förräns den gamla går sönder)..
    det har jag lyckats m här... och eftersom TVn är gammal så håller den bra.. så nyinköp dröjer till vardagsrummet är färdigfixat ELLER den gamla pajar...
  • Telis

koko, tusen tack för jättetrevligt lunchsällskap! Jag kanske inte har sagt det men jag tycker att Lillebror är så fantastiskt söt. En riktig liten pralin. Hemresan gick jättebra, det verkade kritiskt ett par gånger , men med napp och mycket gung på barnvagnen tog vi oss hem innan skriket bröt ut.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge