• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

EA, min man är (obviously) också dålig på att tömma fickorna men jag vill inte mamma honom så mycket att jag tömmer hans fickor. Han får skylla sig själv.

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    In en snabbis har apmycket att hinna med före vi åker till Åre vid lunch...

telis
    hahahah vilken vändning! Kylskåpet lagar sig själv, ringen hittas och inga surkärringar på tricken!!!

Vänner
    LYCKA TILL IDAG!

Muggles
    alla varmaste kramar i världen!!

Tinga
    Usch, vad jobbigt att maten fortfarande strular!!! KRAAAM!

PB
    WOHOOO! Det låter ju jättebra med blåsorna! Som sagt, de hittar oftast fler men jag tycker det låter alldeles tillräckligt med 8 st!

Ego
    Pricken finns som bild på bloggen!
    Sen vill jag bara tillägga: BOLLNÄS GIIIIIIIIIF!

• Ore

Tyckte också det lät som ett bra husmorstips att tvätta ringen i tvättmaskinen

Vänner: Om du har en lika snabb förlossning som en hel del andra andragångsföderskor här i tråden, så är det gott om onsdag kvar att föda på!

Tinga: Jobbigt med så stora kliv bakåt för Puff. Men skönt att ni ska få hjälp med Piff! Hoppas att det leder framåt, på något sätt...!

Koko: Jag ska absolut klämma och känna mycket på stolen, och se om den verkar stabil... Tycker själv att den ser litet ostabil ut. Sen är jag så besvärlig också så jag vill ju helst ha en träfärgad, så det är inte säkert att jag köper den stolen även om den verkar stabil...

• Telis

Ha det så fint i Åre, nenne! Gissa om jag är avundsjuk.

• Lapinette

nenne - ser att du precis har dragit men skriver ändå ... ha det så jäääkla skönt!!! Hälsa Lina, Birgitta och alla andra jag känner som är uppe eller ska upp till Åre i helgen. Det måste vara knökfullt .

Telis - så kylskåpet funkar igen och ringen är hittad! Antar att denna morgon känns bättre än gårdagen.

mugglan - har ni funderat på om ni vill gå vidare med IVF för ett syskonförsök? Fast när man är i vår ålder så säger man ju (åtminstone läkarna på SH) att det är normalt att det kan ta upp till två år innan det funkar (och inte 1 år som gäller personer under 35).

Tinga - kul att det är full fart och skoj på jobbet och med en doktor som faktiskt tar sig tid. KRAM

pb - 8 ägg låter ju toppen. Säger som Telis att jag hela tiden fått höra att runt 10 ägg är det optimala.

• Parnassia

Grattis PB till fina folliklar!

Och porchez - fina bilder!!Kul att få bli sminkad och fixad så där.
    Observerade också direkt tyget på sänggaveln. Me like!
    Förresten, vad betyder ditt nickname??

Vännerfan - här har du en till miljöbov som tar bilen den pyttelilla biten till dagis. Men men, jag tycker vi har giltiga skäl. Jag kan knappt gå fö, inte för att det gör ont, men för att bebisen ligger så långt ner att när jag tar ett steg kommer inte foten längre fram än att den passerar den andra. Det blir liksom inte lönt att promenera då, man kommer ju _ingenstans_.

• Parnassia

Tinga - vad jobbigt med grabbarnas ätande. Kram!

Ego. Har sovit så fruktansvärt dåligt några nätter så att jag känner mig som en utsketen päronskrutt. Helt spak. När jag lägger mig ner händer nåt i huvudet/halsen, det börjar stasa och pulsera som attan. Jag gissar att bebisen/magen lägger tryck på nåt ställe som gör att det blir så, men det går ju inte att sova när huvudet och halsen bultar som en stånghammare eller nåt. Inte mycket att göra gissar jag, mer än att härda ut.

Idag ska vi till banken och skriva om ett bolån som gått ut. Ytterligare en sak som blir skönt att ha gjord innan korvens entré.

• Ore

Nenne: Hoppas du har det jättebra i Åre!

Parnassia: Härligt att kunna bocka av saker innan korvens ankomst.

Vad tror ni förresten om denna stolen: www.barnvagnshuset.net/xbild.php

*gillar att den är "whitewash" men ändå träfärgad* (men stabilitet är ju viktigare än färg...)

• viktualia

Vänner - fniss... försök inget annat än tät och sanningsenlig rapportering...fniss fniss!!

Tinga - hoppas verkligen att det blir ordning på sönernas ätande!!! *kram*

Parnassia - köra bil ministräckor är ju ok så länge det är motivera.. och det där lät tungt... *skickar över lite lugn sömn*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge