• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Tidig morgon här med. "Någon" vaknade kl 5 och var pigg som en lärka. Nu äter vi frukost nummer 2.

Vigselringen är upphittad! Inte i kylskåpet, AM, men i tvättmaskinen. Den är som ny.

Och kylskåpet verkar funka igen.

• Telis

Vänner, LYCKA TILL sen när det nu blir dags! Jag hoppas att det går fortare den här gången, men lite lagom fort, och att du inte får lika ont efteråt!!

• fru AM

Vänner! Där satte jag kaffet i vrångstrupen! Lycka till när det verkligen är dags!

Telis: vad var det jag sa: ringen och kylskåpet hade med varandra att göra (fast kanske mer på ett andligt plan) .
    Är det ett av dina nya husmorstips förresten? Att tvätta ringar i tvättmaskinen? Vilken värme, tvättmedel, centrifugering?

• muggles

Lappis: tajta jeans har jag redan köpt så långsemesterbokning återstår Vi har försökt i ett år nu om man räknar totalen, och det är väl 8:e försöket efter MA (med stickor så jag vet att vi prickat rätt). Har inte provat Crinonen än - hade tänkt göra det denna cykeln men glömde bort det (klassisk förträngning antar jag). Jag tappade motivationen när vi diskuterade att det nog ändå inte skulle hjälpa.

BS: ett år efter MA blir i aug.

• Tinga

Hej! Hinner inte alls med i tempot härinne just nu; fullt upp med jobb, jobb och jobb. Men jag klagar inte, för jag har jättekul. Jag har iallafall lyckats snappa upp det (vad jag tror är) viktigaste;

Grattis till Nenne och Pricken; vad skönt att allt såg bra ut!

Grattis även till Snaily - super att du fått tillbaka ett litet långtidsodlat Yngel.

Och PB - åtta äggblåsor med fler som gömmer sig bakom låter som ett utmärkt resultat i mina öron.

Muggles - varma kramar!

Hemma är det helkass med Puffs ätande igen; för mindre än två veckor sen åt han helt själv sin middag, men nu är det skrik, knipmun och matning som gäller igen. Så himla frustrerande när man tror att det äntligen, äntligen, äntligen lossnat lite, så är man snart nertagen på jorden igen och tillbaka på ruta ett.

Piff har ju inte alls börjat äta, trots grupptryck på dagis, så den 25 mars ska logopeden dit för att observera honom under lunchen. Vi träffade hans magdoktor också igår, och hade ett bra samtal. Hon tog sig faktiskt över en timme till att sitta ner och prata med oss, så det känns bra. Piff har egentligen haft sond lite väl länge nu, men doktorn tycker inte heller att det känns motiverat att sätta knapp, eftersom han äter en del själv. Vi har fått en telefontid hos henne efter logopedens besök på dagis, så får vi se hur vi ska fortsätta sen. Skönt att ha stöd från expertisen iallafall.

• Ore

PB: Hoppas på många ägg till dig med! Och blir det inte många, så vet du att det räcker med ETT guldägg!!!

Telis: Skönt att kylen fungerar igen, och vigselringen är upphittad. Mindre skönt med en liten kille som inte somnar om...

Vi var också uppe vid 5-tiden, då hade Lillkillen precis ätit klart, men han somnade och sov litet halvoroligt i ytterligare två timmar. Fick mat igen vid 7, och vid 8 var han hungrig igen så då fick det bli ersättning. Bara att konstatera, min mjölk räcker inte längre

Ska kolla in bilderna på Porchez i galleriet nu

• muggles

PB: hoppas på många ägg åt dig! Jag tycker det låter jättepositivt - tänk om de bara hade sett typ 3 blåsor totalt?

Vänner: och jag tänkte direkt "va? hon har ju inte messat mig!" Din lilla lurifax...

• muggles

Tinga: fasen vad tungt med Piff och Puff igen Fast jag tror att Puff kommer upp på banan hyfsat fort igen men det verkar värre med Piff.

• Fru E

Vänner-inte snällt att luras så
    rapportering flera gånger per dag gäller nu!

Ore-har en väninna som vid din lillkilles ålder med började med ersättning delvis för att den lilla inte blev mätt men hon ammar fortfarande delvis. Har fått för mig att det är relativt vanligt att stärka upp de smås mat vi den här åldern men vad vet en novis som jag

Mugglan-funderar med på att köpa tajta jeans men kan inte knäppa dem om magen just nu så den iden faller

Telis-vi brukar alltid tömma alla fickor innan vi stoppar in tvätten just för att maken är ganska bra på att glömma saker i fickorna

Tinga-nej men vad de ska trilskas man tycker att de borde fått smak på maten och vilja äta mer men det kommer kanske i steg även om det är tufft när det går på fel håll

AM-grattis till tappad vikt
    Ullared är ett måste att åka till någon gång i sitt liv, har massa bra/billiga saker till barn och hus/hem

• Telis

Just det, PB, jag har hört att dom siktar på runt 10 ägg, blir det för många så blir det ofta sämre kvalitet. Så jag tycker att du har det optimala antalet äggblåsor,

Tinga, Piff-och-Puff-kraaaaaaaam!! (Vad kul att du gillar jobbet dock! )

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge