• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Oupsie
    Clindabuc brukar vara ganska snällt mot magen.
    Är det tassar eller någon annan del av huden, eller något helt annat hon har problem med?

• muggles

Oupsie: japp jag kör lite mindre mängd kolhydrater men skippar dem inte helt. Det har resulterat i att jag inte behöver träna som en idiot för att hålla vikten - jag håller vikten ändå. Sedan vill jag träna iaf för att få energi och vara lite mindre slapp. Jag tycker kombon funkar utmärkt faktiskt. Och jag tillhör ju dem som inte tycker det är så fantastiskt gott med bröd, ris, pasta - det godaste är ju såsen och köttet/fisken. Så jag har inget problem med detta sätt att äta, det är ingen uppoffring för mig. Sedan äter jag tex müsli till frukost, rivna morötter och grovt bröd men jag har dragit ner mängden snabba kolhydrater till minimum på vardagarna. På helgen släpper jag alla spärrar och svullar snacks, godis, potatisgratäng och allt möjligt Man måste ju leva lite också...

• passionsblomman

Åh Vänner FRÅGA vettja!Och vad är det värsta som kan hända? Att spädisen vill äta samtidigt. Eller får lite magknip. Det gör inte så mycket!

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-03-19 15:04:59 följande:
    Vänner, inte för att jag alls har koll på vad det kostar-förmodligen sweindyyyyrt-men kanske en kock som kommer hem och lagar käk till er båda?
    Gud vilken bra idé!!!

Annars skulle jag ha föreslagit en massage om han tycker om det? Tydligen är killar väldigt dåliga på att boka in sånt men de gillar det oftast lika mkt som vi tjejer.
  • passionsblomman

Mugglan, ooooh potatisgratäng...snacks...

men nybakat bröd med smör på, DET är välan ändå bara så gott så man smäller AV!!!!
    En gång i tiden jobbade jag en kortis på ett bageri. Varje morgon när frukostruschen var över och byggjobbarna fått sina frallor, då var det vår tur. Nyyyybaka t och fortfarande varmt bröd...åh!

• muggles

Ang antalet barn så fanns det en tid (fram tills Moa var drygt 1 år) när jag allvarligt trodde att jag/vi bara ville ha ett barn och vi var väldigt nöjda med det båda två. Sedan när allt blev lättare med henne så ville vi ändå ha ett barn till så därför känns det otroligt bittert att det inte har blivit så. I främsta hand är det vi som vill ha ett barn till; det är inte i främsta hand för Moas skull för att hon ska få syskon el så. Det jag önskar är att få gå igenom hela den "resan" som det är med en människa som blir till; från ett litet sprattel i min mage till en bebis som bara kan äta och skita till en fullfjädrad 2-åring som pratar som en kvarn (och så vidare)

• muggles

PB: jo visst nybakat med smör på - det är svårslaget! Men vanligt vitt köpebröd - njaaa

• passionsblomman

Vänner, jamen eller HUR. Antalet barn i en familj blir ju bara svårt om man inte är överens om hur många man vill ha, eller då ifall det inte funkar, fast man vill.

Min sambo var länge väldigt negativ till fler barn. Det är ju synd, såhär i backspegeln. Men jag hade ju inte velat att han körde över sina egna känslor eller undanhöll dem.

Kvinnor som lurar mannen och "råkar" bli gravida, det har jag väldigt svårt att förstå.

• fru AM

Vänner: PB:s idé med hemmkock var ju jättebra! Nu har jag glömt var du bor men Rent a chef har denna tjänst på flera ställen i landet, kolla med dem. Om inte de finns där du bor så kanske de har något insidertips: www.rentachef.nu/Gourmethomecooking.shtml
    Annars tycker jag snajdig morgonrock var mycket bra. Pelle Vävare har fina

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-03-19 14:40:30 följande:
    Förövrigt vore det väl alldeles hemskt om ett barn vore "bara" och de familjer som har ett, inte kulle vara lika riktiga, hela och fullständiga som de som valt fler medlemmar i sin familj.
    [/citat]
    Kunde inte sagt det bättre själv!

[citat]
    Jag tycker det vore otäckt ifall alla kände och ville exakt likadant om allting.
    Håller med.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge