• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

PB, åh vad kul med nya grannbekanta!!

Och för att svara på din fråga, nej jag mådde aldrig illa av hormonerna vad jag minns. Det kan ju vara nån bacill men å andra sidan är man olika känslig för hormoner också.

• Cuddly

telis:Vad är en matkasse... Alltså. jag antar att du inte menar en sådan man tar med sig hem från ica utan typ något boksällskaps-liknande

• Telis

Cuddly, varannan vecka så dom kommer och levererar fem middagsrecept och ingredienser till dom fem middagarna. Suveränt när man vill ha lite inspiration och inte bara köra sina standardmaträtter hela tiden.

• MSW
    passionsblomman skrev 2010-03-19 16:56:58 följande:
    MSW, du är inboxad!
    Tack, men fick tyvärr inte länken att funka...
  • viktualia

pip!!

åter från jobbstaden och trevlig lunch med föräldrarlediga kollegor. Men APOR vad moddigt det är på småvägar inne i kvarteren... körde fast några gånger när jag skulle parkera... galet!!

• MSW
    MSW skrev 2010-03-19 18:19:51 följande:
    Tack, men fick tyvärr inte länken att funka...
    Never mind, snokade reda på den! Det ser onekligen ut som det har potential!

A har förresten intressant utstrysel på sig idag! Blöja, dubbla tröjor och mössa!

Upptäckte förresten igår att av någon outgrundlig anledning att jag på något sätt ansökt(?)/fått beviljat 20veckors studiestöd förra och denna terminen! På en helfartsutbildning.. HUr funkar det med min sgi och så där? Den ska juh vara fryst under tiden man pluggar... Spelar det någon roll om man får studiemedel eller inte? Nu har jag försökt ändra det så vi får väl se vad de säger.. Men blev lagom ledsen/kall/besviken över det hela iaf.. Förmodligen måste jag juh på något sätt fyllt i fel i anmälan (hur, fattar jag inte, så noga som jag föröskte vara, så vitt jag kommer ihåg)..
  • viktualia

MSW - SGI och studier är verkligen inte min avdelning... gaaaa blir matt bara vid tanken...

• MSW
    viktualia skrev 2010-03-19 18:39:24 följande:
    MSW - SGI och studier är verkligen inte min avdelning... gaaaa blir matt bara vid tanken...
    Csn OCH försäkringskassan att förlita sig till känns inte jättebra!
  • fru AM

Muggles: måste bara säga att den där länken du gav oss (mannen med LCHF-dieten) är guld! Bra recept och så är han skitrolig!

• BrudSommar2006

Vet någon hur det har gått för Cicci? Hallå vännen, hur har det gått för Victor? Hoppas så att ni inte blivit sittandes på akuten.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge