• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Nu ska jag iväg och hämta sonen. Stort tack för all input tjejer! Ni är lika bra som alltid!

• passionsblomman

Jamen just precis!

Att vår son däremot själv säger sedan år tillbaka att han vill ha syskon, gör ju att man verkligen känner ännu mer att det vore så kul att få bli fler.

muggles skrev 2010-03-19 15:28:34 följande:
    Ang antalet barn så fanns det en tid (fram tills Moa var drygt 1 år) när jag allvarligt trodde att jag/vi bara ville ha ett barn och vi var väldigt nöjda med det båda två. Sedan när allt blev lättare med henne så ville vi ändå ha ett barn till så därför känns det otroligt bittert att det inte har blivit så. I främsta hand är det vi som vill ha ett barn till; det är inte i främsta hand för Moas skull för att hon ska få syskon el så. Det jag önskar är att få gå igenom hela den "resan" som det är med en människa som blir till; från ett litet sprattel i min mage till en bebis som bara kan äta och skita till en fullfjädrad 2-åring som pratar som en kvarn (och så vidare)
  • passionsblomman

IVF-fråga, har någon av er andra mått illa av hormonerna eller?

Idag mår jag KASS. Jag kunde inte sova inatt så jag är sketatrött, men så vaknade jag med ont i halsen också och nu har jag börjat må så illa att sambon fick tänka ut mat själv. Jag kan inte ens föreställa mig att stå i köket i matos. Jag har nog blivit påhoppad av någon bacill.

Så, när sambon nu kom hem från ICA och glatt sa att paret som driver affären gärna vill träffas över lite mat och vin så blev jag helt nervös och tänkte, shit nu har han bjudit hem dem u ikväll...

..men det hade han inte som tur var. ÅH vad kul att de verkar gila oss! För jag gillar dem jättemycket och har själv tänkt på att bjuda hem dem. De jobbar så jädrans mycket i sin butik så att komma hem till någon på hemvägen (vi bor längs deras hemväg) och få lite vin och en god gryta eller så, kanske kunde kännas trevligt.
    De är också nya i byn och dessutom har hon två söner lite äldre och lite yngre än min son. De är här på hlger och lov.

• fru AM

PB: låter superkul med nya kompisar i grannskapet. Är bara ica öppet på helger och lov?

• MSW

Har inte på långt när läst ifatt allt! Men kände att jag var tvungen att hoppa in och kommentera lite ändå!

EA (eller någon annan vänlig själ..) Får jättegärna inboxa vilket hus det gäller!

PB: Låter juh jättebra med folikarna!(stavning?)

Telis: PIss med jobbet! Situationen är juh inget vidare, även om nu inte råkar gilla stället!

Förövrigt tycker jag att den stora fördelen med att det fortfarande är så pass långt kvar av min utbildning är att det dröjer så långt tills jag behöver söka jobb!

Hoppas Lappis får en härlig skidhelg!

Och att alla andra får en bra helg vad ni nu än ska hitta på!
    Vi har nu bokat biljetter (till Grease) och hotell inför nästa helg då det blir sthlm! Vi tog ett hotell vi redan kände till, absolut inget fancy (Scandic Järvakrog) men med lite schysst studentrabbat kostar det bara 630:-, och vi har full koll på att frukostbuffén är super!

Annars har jag haft sista dagen på praktiken idag och det känns jättetrist! Men jag ska väl överleva det också.. Gav ut min email till de i den klass jag träffat mest så jag hoppas på diverse roliga mail fram över!
    Oj vad det blev ego här på slutet.. Var inte meningen!

OCh avslutningsvis vill jag bara tala om att jag håller tummarna hårt hårt för att allt som är på G ska gå vägen!

Puss och Kram!

• Telis

Snorkis, jag vet inte vad du har för anledning till att vilja ha bara ett barn men det är självklart att anledningen är okej oavsett om det är för att du hatar att vara gravid eller något annat.

Det är helt okej att bara vilja ha ett oavsett anledningen och det är helt okej att inte vilja ha barn överhuvudtaget!

Jag tror inte att någon skulle känna sig trampad på tårna oavsett vad din anledning är. Utom möjligen jag om du skulle säga att du blivit avskräckt efter att ha sett Televinken.

(Fortsätter läsa i kapp...)

• passionsblomman

AM, Nääää, det är faktiskt öppet varje dag. En av de saker jag kollade upp när vi valde ett pyttesamhälle att bo i...

Men hon har inte sina barn boendes här mer än helger och lov. Jag förmodar att det hade mycket med deras skolgång att göra. När hon bröt upp och drog hit så ville hon nog att de skulle få gå kvar i sina gamla klasser.

Min son och deras älsta har lekt ett par gånger.

Eftersom jag fått så trevligt intryck av dem så är det ju väldigt smickrande att de verkar gilla oss också, mycket nog för att vilja umgås!

• Telis

Tinga, på tal om kockar kom jag på att jag lovat att rapportera vad vi tycker om matkassen vi prenumererar på. Vi är jättenöjda! Har fått massor med roliga nya recept som vi aldrig hade kommit på själva, det har varit jättefräscha varor och eftersom den är avsedd för fyra personer så har vi fått en massa matlådor. Tycker helt klart att ni ska prova en vecka och se vad ni tycker! Vi får från Linas matkasse, www.linasmatkasse.se. Finns där du bor också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge