• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • start september

Suck, magsjuka här också. Lilla tjejen kräktes så fort hon kommit hem igår. Hon är redan piggare och har fått sig lite majsvälling och kex nu så kanske var det lindrigt, men vi andra lär väl åka på det också.

Hur gick det för Snaily?

• BrudSommar2006

Kan det inte ta slut nu med den eländes magsjukan!

Själv har jag haft ont i halsen sedan igår, hade ont i kroppen igår men det har gått över nu. Får väl se om det blir snuva och hosta av det också, Iris hostade lite i natt. Hoppas inte Astrid blir dålig igen nu bara, men så vida jag inte fått det från henne och hon och Iris har varit småförkylda utan att vi märkt det så lär hon väl åka på det så mycket som jag pussat på henne.

• Vännerfan

Usch, stackars er som är magsjuka!! Här har vi undgått kräksjukan med blotta förskräckelsen. ICA återkallar ju frusna hallon med kräksjukebakterier i- precis sådana vi har i frysen (Euroshoppers). Om jag inte läst den notisen igår morse så hade vi ätit av dem igår kväll till chokladfondanten. Usch och fy. Så kolla hemma så ni inte också har sådana. Det är 500grams-påsen med alla olika bäst-före-datum.

Annars tänkte jag tacka PB som fått mig att köpa hem alla tänkbara frusna frukter och bär, för jag har blivit så sugen på smoothies när hon skrivit om det. Har alltid gillat det och fräskpressade juicer etc. och nu när jag går hemma är det ju lönt att köpa en massa ingredienser och prova runt lite. Annars har jag mest köpt yoghurt etc., hunnit göra en smoothie och sen har resten blivit ståendes. Har köpt 2 böcker om juicer och smoothies på bokrean med massor av olika varianter. Mums!

• passionsblomman

Vänner, jag såg samma notis och jag har redan ätit av hallonen vi har i frysen. Strokonsument av hallonsmoothies som vi är, så köper jag alltid dem. Typiskt! Undrar om man måste kasta resten då? Vi har ju inte blivit sjuka av de vi redan ätit...

• BrudSommar2006

PB, så nojig som jag är skulle jag inte våga äta mer i alla fall.

AM, eftersom jag såg det nämnas har jag nu tittat efter och Iris var sju månader när hon vägde 12 kg.

• Ore

Oj, kräksjuka av hallon... Givetvis har jag också ett oöppnat paket av dessa prisvärda hallon i frysen. Var det vissa datum som var dåliga, eller allt?

PB: Behöver nog inte kasta dem, men gör något med dem där bären upphettas ordentligt. Det ska väl få död på bakterier och liknande?

Ingen Vänner än idag *nyfiken*...

BS: Hoppas verkligen att ni håller er friska, ni har helt klart haft nog med sjukdom hos er!

Sedan måste jag jubla litet, för det är SOL och VIND och massa PLUSGRADER och jag kan se GRÄÄÄÄÄÄS litet här och var - tjooohooo! Heja snösmältningen!!! Upp med all snö och minusgrader till Snaily istället (Såvida du ff vill ha det?)

• Ore

Hittade infon på ICA:s hemsida... Hmm, tror jag går tillbaka med mitt oöppnade paket.

September: Usch för magsjuka...

• passionsblomman

Jooo Ore, Vänner var här 9.35!

Det var alla datum på hallonen! Jag tror jag äter de som är kvar. Om vi ätit halva påsen utan kräksjuka borde väl den andra halvan inte vara kräkig?

Här smälter snön också och det man ser är lera och hundbajs. Så vedervärdigt överäckligt!

Oh, nu är det ju skidor!

• BrudSommar2006

Ore, nej det gällde väl alla datum tror jag, lika bra att göra sig av med dem, kräksjuka är vidrigt.

Det är sol, vind och massa plusgrader här också, mitt på gräsmattan är ju snön så hårt packad att det lär dröja innan snön är borta men i kanten på skottade gångar och så kan man se de första kala fläckarna, jippi!

Iris sover, Astrid är nybadat och ligger i babygymet en liten stund, maken är ute och skottar undan lite och annars väntar vi på att makens bror ska komma på besök och stanna över natten. Vi ska ta med honom ut till mina föräldrar och äta middag och så ska Iris sova över om hon vill det. Hon har redan tydligt talat om att hon inte tänker prata med sin farbror men förhoppningsvis tinar hon upp när han varit här en stund. Ska bli skönt att inte ha Iris här imorgon, hon har börjat vakna halv sex - sex på morgonen nu, usch. Astrid kan man oftast få till att ligga kvar till i alla fall åtta.

• BrudSommar2006

PB, du är modig!

Igår körde maken fast i snömodden ett par hus bort så han fick gå hem och hämta en skyffel för att ta sig hem sista biten. Sedan fick han skotta undan så att det inte skulle hända igen. Kännsju lite irriterande att behöva stå utanför en granne och skotta. Nu bara ska snöeländet väck!

Iris luktärter vi satte förra veckan har börjat komma upp så nu är hon glad och springer till köksfönstret och tittar i sin kruka hela tiden. Om jag inte trodde att de skulle sätta tomater på dagis så att hon får med sig en hem till sommaren i alla fall skulle jag sätta en redan nu för den förra från dagis höll vi ju på med långt in i oktober vill jag minnas.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge